۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۸۸۸
آیت الله شبستری تأکید کرد؛

جلوگیری از موازی‌کاری در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر پرهیز از موازی کاری در برنامه‌های فراغت جوانان تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا آذربایجان ‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با فعالان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تأمین معاش در اسلام از راه مشروع اظهار داشت: رهبانیت اسلام، جهاد و تلاش است آن هم در مسیر حلال و تأمین معاش از راه مشروع چرا که حب دنیای حرام رأس تمام گناهان است.

امام جمعه مردم تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اسلام است، افزود: باید تجلی اسلام ناب در انقلاب ما ملموس و محسوس باشد و تلاش و تامین معاش از مهم‌ترین امور مسلمانان در کنار دیگر معنویات نکته‌ای است که در اسلام به آن تاکید شده و مسائل سازندگی و اقتصادی از ابعاد انقلاب در کنار دیگر ابعاد آن است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود به تأسیس جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب خرابی‌های زیادی را در روستاها شاهد بودیم و جهاد سازندگی توانست در مدت کم توفیقات بیشتری را در خدمات‌رسانی و عمران و آبادی از خود نشان دهد.

وی خطاب به مسؤولان سازندگی گفت: مسأله خدمات‌رسانی در مناطق محروم باید با توجه به ضرورت‌ها اولویت‌بندی شود و بحث اوقات فراغت جوانان در کنار آن که از اهمیت بیشتری برخوردار است به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی شود که همه جوانان بتوانند در آن مشارکت کنند.

آیت الله شبستری با تاکید به پرهیز از موازی کاری در امور فراغت جوانان و بورکراسی ادارات خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی یک نهاد انقلابی بود با روحیه حزب الهی که توانست کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد و بسیج سازندگی نیز باید چنین باشد.

امام جمعه مردم تبریز در جمع فرماندهان، بسیجیان و دانش‌آموزان فعال در عرصه سازندگی اضافه کرد: سعی شود در امور خدمات‌رسانی در کنار سرعت عمل کار، دقت عمل نیز مراعات شود تا کارها از استحکام بیشتری برخوردار و نمود پیدا کند چرا که جوانان و کسانی که در این راه تلاش می‌کنند بدون هیچ چشم‌ داشتی در نزد خداوند از اجر دنیا و آخرت برخوردارند.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود به اجر عظیم کار دانش‌آموزان در عرصه سازندگی پرداخت و گفت: کار دانش‌آموزانی که با اخلاص مشغول فعالیت در عرصه سازندگی هستند کار بزرگ و مقدسی است چرا که در کنار تلاش که در اسلام به آن تاکید شده از امر رهبر انقلاب نیز که به جهاد اقتصادی تأکید دارند اطاعت می‌کنند.

همچنین علی مددی، مسؤول بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به انواع خدمات‌رسانی بسیج سازندگی در تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله بهسازی و زیباسازی مدارس، تعمیر و مرمت مساجد در کنار دیگر فعالیت‌ها و آموزش‌های مختلف دانش‌آموزان به ارائه گزارش بسیج سازندگی در سال 89 پرداخت./935/د102/س

ارسال نظرات