۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۹۱۴
با موضوع جهاد اقتصادی؛

نخستین نشست تخصصی استادان حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست تخصصی استادان حوزه علمیه حوزه علمیه خوزستان با موضوع جهاد اقتصادی ظهر امروز در اهواز برگزار شد.
نشست تخصصي استادان حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین نشست تخصصی استادان حوزه علمیه حوزه علمیه خوزستان با موضوع جهاد اقتصادی ظهر امروز، بیست و پنجم خرداد، با سخنرانی حجت الاسلام سید مفید موسوی، معاون پژوهشگاه جامعه المصطفی و کارشناس مسائل اقتصادی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست حجت الاسلام موسوی، کارشناس مسائل اقتصادی، به نامگذاری سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مراکز آینده پژوه و استراتژیست عرصه بین الملل به موضوع جهاد اقتصادی بیش از ملت ایران حساس شده اند و به دنبال چرایی و علت نامگذاری سال 90 با این عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب شده اند.

معاون پژوهشگاه جامعه المصطفی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری به طور کامل در رسانه های خبری وابسته به غرب بایکوت می شوند؛ اما سخنان ایشان به لحاظ اهمیت و عمق اندیشی رهبر معظم انقلاب در مراکز مهم آینده پژوه عرصه بین الملل مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند.

این فعال عرصه اقتصادی، با بیان این که جهاد اقتصادی نیازی به توضیح و تعریف ندارد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در پیام نورزوی خود و در جمع مردم مشهد در حرم امام رضا(ع) سرفصل‌ها و شاخص‌های دقیق و مهم جهاد اقتصادی را تبیین کردند که با استفاده از این رهنمودها باید جهاد اقتصادی در ایران اسلامی عملی شود.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که نظام لیبرالیستی غرب در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و تبلیغی مقابل نظام اسلامی ایران شکست خورده است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین راهبردها و استراتژیک هایی که غرب برای به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران به کار بسته که با هجمه همه جانبه اقتصادی علیه ایران که عملی کردن این نقشه پوچ و توخالی در سر می پروراند.

وی، حجت الاسلام موسوی، به بیداری اسلامی کشورهای عربی مسلمان در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در عرصه بین الملل دو اتفاق مهم رخ داد که بیداری اسلامی در کشورهای عربی و خدشه دار کردن کانال ارتباطی غرب با منطقه خاورمیانه از اتفاقات مهم عرصه بین المللی بواسطه این بیداری است.

وی، با بیان این که حکومت های مصر و تونس که زمانی مزدور آمریکا در منطقه بودند، یادآور شد: حکومت های مصر و تونس کاملا تحت الشعاع بیداری اسلامی قرار گرفتند که این امر سبب شد همه معادلات استکبار جهانی در منطه خاورمیانه برهم خورد./9461/پ202/س
ارسال نظرات