۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴
با حضور مراجع تقلید صورت گرفت؛

برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم در سالروز میلاد امیر مومنان

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه قم در سالروز میلاد مولای متقیان حضرت امام علی (ع) با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب در سالروز ميلاد مولود کعبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سیزدهم رجب المرجب و سالروزمیلاد فرخنده و مسعود حضرت امام علی(ع) امام اول شیعیان، شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر اساس این گزارش مراسم عمامه گذاری طلاب روز پنج شنبه با حضور حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی و برخی از علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم ها که برخی از شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی و خانواده های طلاب نیز حضور داشتند تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در حضور مراجع تقلید جشن تلبس خود را برگزار کردند.

پیش از ظهر امروز شماری از طلاب با حضور در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی واقع در کوچه شماره شش خیابان انقلاب قم به دست این مرجع تقلید مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.

تعداد 15 نفر از طلاب حوزه علمیه قم نیز در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم به دست حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی جشن عمامه گذاری خود را در این روز فرخنده و مسعود برگزار کردند.

در این مراسم ها مراجع تقلید، پوشیدن لباس مقدس روحانیت را با مسؤولیت‌های بزرگ همراه دانستند و از طلاب حوزه‌های علمیه خواستند تا مراقب باشند و از این موقعیت و فرصتی که به واسطه این لباس مقدس فراهم شده، حداکثر استفاده را ببرند و در راستای نشر معارف و علوم اهل بیت(ع) بکوشند.

در شب میلاد امام علی(ع) نیز مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در ساختمان بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء قم برگزار شد.

حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این مراسم قم با اشاره به آیات و روایاتی به بیان عظمت امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و گفت: کعبه در خدمت امام معصوم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و به پاس احترام امام معصوم است که کعبه شکاف بر می‌دارد و بسته می‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در این دیدار همچنین توصیه هایی به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند ارائه کرد و دوام توفیقات آنان را در راستای خدمت به مکتب اهل بیت و نظام اسلامی از ذات اقدس اله مسئلت کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات