۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۹۶۹
حجت الاسلام نقویان:

مردم از عمل و کردار مبلغان الگو می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: رفتار مبلغان تاثیر گذاری بیشتری نسبت به گفتار آنها دارد و مردم از عمل و کردار مبلغان الگو می گیرند.
حجت الاسلام ناصر نقويان



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر نقویان در همایش علمی کاربردی ویژه مبلغان طرح هجرت تابستان 1390 «هسته فرهنگی جوان» با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای تبلیغ و تعامل با اقشار مختلف جامعه هستند افزود: آراستگی، بهداشت ظاهری، سادگی و بی تکلف بودن مبلغان اهمیت زیادی در تاثیر تبلیغ دارد.

وی اظهار داشت: سلوک روحانیان، حال درونی آن ها و اخلاق مهترین ابزار تاثیر گذار در تبلیغ است و زندگی آیت الله بهجت (ره) ملموس ترین مصداق آن است.

حجت الاسلام نقویان بیان داشت: با توجه به روایات و احادیث هرچه در آخرت وجود دارد مانند متکلم شدن اعضای بدن می تواند با سلوک و مهار نفس در دنیا نیز صورت پذیرد و با تزکیه نفس حتی حرکت اعضا وچشم و زبان مبلغان می تواند در تبلیغ بالاترین تاثیر را داشته باشد.

وی با اشاره به این که نسل جوان امروز نسلی پرسشگر، پر شبهه، پر نیاز و نکته بین است خاطرنشان کرد: مبلغان باید برای زمینه سازی برای اطلاع رسانی و حرکت از شک به یقین جوانان و روز آمد بودن و آگاهی از نیازهای روز جوانان در مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی آمادگی کامل داشته باشند.

کارشناس مسائل دینی گفت: مبلغان در برخورد با مسئله بی حجابی و بیان احکام آن کلیشه ای عمل نکنند و با شفاف سازی و تبیین این موضوع که محدودیت در برخی زمان ها و مکان ها باعث پیشرفت مادی و معنوی انسان می شود مانند محدودیتی است که کودکان برای رسیدن به مدارج بالای علمی در آینده باید دوران تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه را با محدودیت های خاص خود به پایان برسانند.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد: در مناسبت های مذهبی مبلغان باید با دیدی نو و نگاهی جدید به تبلیغ و انعکاس وقایع تاریخی دینی بپردازند و از بیان مسائل تکراری پرهیز کنند.

وی افزود: عمده مشکلات نسل جوان امروز مسائل غریزی، ارتباط با جنس مخالف، ارتباط با رسانه های غربی ، مسائل فکری و اعتقادی، مسائل اقتصادی و درآمد زایی است که مبلغان با توجه به شرایط منطقه ای ، موقعیت اجتماعی ، فرهنگی و جنسیت افراد به مرتفع شدن آن اهتمام داشته باشند./916/د102/ع

ارسال نظرات