۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری:

‌اعتکاف معیار مهم حرکت به سوی معنویت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، اعتکاف را مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت دانست و گفت: این سنت اسلامی از معیارهای مهم حرکت به سوی معنویت است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، اعتکاف را یکی از معیارهای مهم حرکت به سوی معنویت دانست و گفت: این  سنت حسنه به برکت انقلاب اسلامی هر سال با شکوه تر و با استقبال بیشتر قشرهای مختلف مردم به خصوص جوانان برگزار می شود که این موضوع بیانگر روح معنوی موجو د در جامعه است.

وی بیان داشت: جاری و ساری بودن روح معنوی در جامعه، انسان را به سوی کمال و سعادت راهنمایی کرده و از برون رفت انرژی معنوی جلوگیری می کند و در آن زمان، ناهنجاری های اجتماعی، اخلاقی و انحراف‌ها در انسان کارساز نیست.

امام جمعه بهشهر با بیان این که سنت حسنه اعتکاف در تقویت پیوند مستحکم جوانان با دین، باورهای دینی، اعتقادات مذهبی و احکام اسلامی، نقش بسزایی دارد، خاطر‌نشان کرد: اعتکاف بهترین ابزار برای خودشناسی، تزکیه و قرب به درگاه الهی است که باید بهره برداری درست از آن صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، اعتکاف را نوعی خودشناسی دانست که انسان با شناخت بهتر خود می تواند نسبت به خدای خود، معرفت پیدا کند.

وی یکی از راه‌های بریدن از دنیا و پاک شدن دل، پناه بردن به مسجد و اعتکاف دانست و تصریح کرد: در اعتکاف باید بیشترین توجه به معنویت و خودسازی باشد تا این‌که بخواهیم مساجد را با پر کردن جوانان و نوجوانانی که اصلا ماجرا را نمی دانند پر کنیم، البته همین وجود جوانان و نوجوانان خود حائز اهمیت است، اما ورودشان به این عبادت باید همراه با سازندگی و خودسازی باشد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، با بیان این که انجام این عمل الهی می‌تواند مصونیت را برای انسان ایجاد کند، افزود: علاقه وافر جوانان به اعتکاف و راز و نیاز با معبود حقیقی نشان دهنده خلوص و پاکی جوانان است که باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین جباری گفت: اعتکاف زمان کوتاهی برای خوسازی و انس با معبود است ولی می توان مسیر طولانی را در این زمان محدود پیمود و با خود سازی و تزکیه نفس زمینه را برای رسیدن به سعادت و کمال همیشگی هموار کرد.

وی اظهار داشت: اعتکاف عبادتی معنوی و حقیقی برای خودسازی فردی و جامعه است که در حقیقت توفیق الهی برای استغفار از گناهان نیز به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گرفته و از این فرصت پیش آمده به درستی استفاده شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اعتکاف، تلاش و کوششی است تا انسان گرفتار مسائل روزمرگی از فضای دل مشغولی‌هایش بیرون آید و به سوی خدای خویش رجعت کند، یادآور شد: اعتکاف گریز از لذت‌جویی و هرگونه لذت‌ها و بریدن و دوری جستن از دنیا و رسیدن به معبود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد، ادامه داد: این سنت حسنه اسلامی آیینه‌ای است برای این که خود را بشناسیم./950/ت302/س
ارسال نظرات