۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۹۸۱
امام جمعه رشت:

بی‌تفاوتی مردم در برابر امر به معروف سبب علنی‌شدن فساد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به مجروح شدن یک روحانی در جریان امر به معروف و نهی از منکر در تهران، اظهار داشت: امر به معروف واجب است و بی تفاوتی مردم در برابر این فریضه باعث علنی‌شدن فساد می شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با اشاره به مجروح شدت یک روحانی در جریان امر به معروف و نهی از منکر در تهران‌ اظهار داشت: امر به معروف واجب است و بی تفاوتی مردم در برابر این فریضه باعث علنی‌شدن فساد می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر حمایت جدی دستگاه قضا از آمران به معروف تأکید کرد و گفت: جامعه ما زنده است و در برابر زیر پا گذاشتن دستورات الهی سکوت نمی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ضروری خواندن اجرای طرح امنیت اخلاقی، تصریح کرد: نباید اجازه داد عده ای با رفتار خودخوهانه خود ارزش های اسلامی و قانون اساسی را به بازی بگیرند.

خطیب نماز جمعه رشت، در بخشی دریگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در کشور، عبادات را به دو بخش رسمی و موسمی تقسیم کرد و گفت: عبادات موسمی و غیرواجب مانند نماز شب و اعتکاف، تکمیل کننده مقام معنوی و بندگی انسان است.

امام جمعه رشت، عبادت را تواضع و خشوع در برابر برترین منبع خیر در جهان هستی تعریف کرد و بیان داشت: انسان در عبادت با رد کردن عواملی که عزت او را به خطر می اندازد، به بزرگی و کرامت می رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مراسم اعتکاف و استقبال جوانان از این مراسم را بیانگر عظمت روح معنوی جامعه دانست و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف نشان می دهد، عشق خدایی در جامعه جاری است.

وی، اعتکاف را یک فرصت‌ ویژه برای تدارک جبران عقب ماندگی‌ها و کاستی‌ها در رسیدن به تکامل و رشد معنوی دانست و با بیان این که این مراسم معنوی، تلاش و کوششی است تا انسان گرفتار مسائل روزمرگی از فضای دل مشغولی‌هایش بیرون آید و به سوی خدای خویش رجعت کند، یادآور شد: اعتکاف گریز از لذت جویی و هرگونه لذت‌ها و بریدن و دوری جستن از دنیا و رسیدن به معبود است.

امام جمعه رشت با بیان این که در اعتکاف، انسان به جهاد با نفس و مادیات و جهان بیرونی می پردازد خاطر‌نشان کرد: انسان در این سه روز با فاصله گرفتن از مادیات و پرداختن و صیقل روح خود، با دنیای جدیدی آشنا می شود که به پرواز و تعالی روح مانند است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، اعتکاف را مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت معرفی کرد و بیان داشت: اعتکاف حیاتی مجدد در کویر غفلت‌ها برای انسان است و این دوره کوتاه مدت بهترین فرصت برای خودسازی و رفع بدی‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تأکید کرد: با وجود تبلیغات گسترده رسانه های غربی، جوانان ایرانی شاداب و با نشاط در مراسم عبادی شرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تعالی روح و آرامش روحی را از برکات عبادت خواند و خاطر نشان کرد: دستورات عبادی برای مودب شدن مردم جامعه به آداب الهی است.

خطیب نماز جمعه رشت، در خصوص روز کشاورزی و ضرورت توجه به بخش کشاورزی، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی می تواند با تأمین امکانات مورد نیاز کشاورزان و حمایت از کشاورزان به رونق کشاورزی کمک کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، کشاورزی را یکی از ارکان اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: واردات بی رویه محصولات کشاورزی به این بخش مهم در کشور ضربه می زند.

امام جمعه رشت با ابزار خرسندی از پیروزی حرب اعتدال و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه خاطرنشان کرد: این پیروزی زمینه ساز تغییر قانون اساسی ترکیه به نفع اسلام گرایان بوده و ارزش های اسلامی را در ترکیه رواج می دهد./950/پ201/س
ارسال نظرات