۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۹۸۵
امام جمعه قم:

روحانیت در دفاع از مردم و نوامیس آنان همواره در صحنه حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با ستایش اقدام شجاعانه روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر، روحانیت را مدافع همیشگی مردم و نوامیس آنان خواند و از دستگاه های مربوطه و خانواده ها خواست اجازه ندهند دختران با وضعیت زننده در معابر حضور یابند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي/1


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی خطیب جمعه این هفته قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت علی(ع)، به تبیین فضائل و مناقب امام اول شیعیان پرداخت و بر الگوگیری جامعه از سیره و منش این امام همام تاکید کرد.

وی با تشریح ادوار مختلف زندگانی امام علی(ع) تصریح کرد: امام علی(ع) محور هستند، این امام بزرگوار در درون کعبه به دنیا آمدند و همواره در زمان حیات رسول الله(ص)همراه پیامبر گرامی اسلام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ از دیدگاه و منظر مولای متقیان، ابرازداشت: فرهنگ بستر همه فعالیت ها و اقدامات نظام است و همه باید به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) به موضوع تولید علم و توجه به علوم از دیدگاه حضرت علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: از جمله فرازهای مهم امام علی(ع) این است که معرفت براساس علم حاصل می شود.

خطیب جمعه قم با اشاره به موضوع شهادت طلبی و امام علی(ع) گفت: پیروان این امام همام همچون مولایشان علی(ع) مرگ را در راه اسلام بهترین مرگ ها می دانند و امام علی(ع) در این باره می فرماید؛ بهترین مرگ نزد من کشته شدن در راه خداوند است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید ایشان بر ضرورت تدوین و تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، ابرازداشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مهمی از جمله سیاستگذاری راهبردی در عرصه فرهنگی را بر عهده دارد و باید در این راستا تلاش کند.

امام جمعه قم با یادآوری تاکیدات مولای متقیان درباره اهمیت جهاد اقتصادی در جامعه اسلامی گفت: این امام بزرگوار در این عرصه نیز همچون دیگر عرصه ها فعال بودند و در عرصه اقتصادی نیز به جهاد پرداخته انند که حفر چاه ها و احداث مزارع متعدد را می توان نمونه ای از اقدامات ایشان ذکر کرد.

مطالبه رهبری درباره جهاد اقتصادی یک مطالبه علوی و دینی است

وی نامگذاری سال 90 از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در این ارتباط، یک مطالبه علوی و دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه همه باید برای تحقق جهاد اقتصادی در کشور تلاش کنند، ابرازداشت: همه دستگاه ها به‌ویژه جهاد کشاورزی بایستی در این راستا تلاش کرده و دولت نیز بایدتسهیلات و زیرساخت های لازم را برای بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی فراهم نماید.

پرتاب ماهواره رصد نشانه اقتدار علمی ایران اسلامی است

وی با اشاره به ساخت و پرتاب ماهواره رصد1 از سوی دانشمندان ایرانی به فضا، این دستاورد علمی بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت و با قدرانی از تلاش های شبانه روزی دانشمندان جوان، گفت: دانشمندان ما با این اقدام به استکبار جهانی و دشمنان نظام نشان دادند که هیچ نیازی به دانشمندان آنها نداشته و می توانند نام ایران را در قله ها به احتزاز درآورند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و ضرورت تولید علم در کشور افزود: علما، دانشگاهیان، طلاب، دانشجویان، مراجع باید در این راستا تلاش کنند تا بتوانیم دستاوردهای جدیدی را در تولید علم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه قم را به اهمیت و ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داد و با یادآوری فرازهایی از بیانات مولای متقیان در این خصوص گفت: برای اینکه غیرت اسلامی همچنان پابرجا باشد باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد.

امام جمعه قم اقدام روحانی امر به معروف و ناهی از منکر را ستایش کرد و گفت: ما از تریبون نماز جمعه درود خداوند را بر آن روحانی شجاع که در راستای امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و صدمه دید، فرستاده و تاکید می کنیم روحانیت در دفاع از مردم و نوامیس آنان در صحنه حضور داشته و خواهد داشت.

وی با مؤثر دانستن وضعیت زننده دختران در بروز برخی مسائل و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی، خطاب به دستگاه های مربوطه و خانواده ها تاکید کرد: نباید اجازه داد دختران با وضعیت زننده و نامناسب به خیابان بیایند و موجب ایجاد مفسده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به فضیلت ماه اشاره و با تاکید بر بهره گیری هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان از این ماه جهت تهذیب نفس و انس با خدا تصریح کرد: شیعیان و دوستداران امام علی(ع) در دعا و مناجات ها باید از حضرت علی(ع) الگوگرفته و از مسایل خرافی بپرهیزند.

وی با اشاره به ایام البیض و معتکف شدن صدها هزار نفر در نیمه ماه رجب المرجب در کشور، حضور پرشور نسل جوان در این مراسم معنوی را عامل یاس دشمنان دانست و اعتکاف را یکی از سلوک های علوی خواند. /924/پ201/س

ارسال نظرات