۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۹۸۹
آیت الله شبستری:

حزب حاکم ترکیه به سیاست صهیونیزم‌ستیزی خود ‌ادامه دهد‌

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: پیروزی اسلام‌گرایان ترکیه و ثبات سیاسی لبنان از دیگر برکات و آثار انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار داشت: پیروزی اسلام‌گرایان ترکیه و ثبات سیاسی لبنان از دیگر برکات و آثار انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه شرایط به نفع جهان اسلام در منطقه عوض شده است، تصریح کرد: مردم ترکیه که سال ‌ها تحت تاثیر افکار لائیک بوده اند، امروز به هویت اسلامی خود بازگشته و خواهان برقراری احکام دینی و اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تجرکات اخیر دولت ترکیه در مخالفت با سیاست های ضداسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: حزب حاکم ترکیه بایستی در مسایل داخلی و بین المللی به سیاست صهیونیزم ستیزی خود را ادامه دهد، چراکه اسرائیل منشاء فساد و جنگ افروزی در منطقه است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از آغاز طرح مبارزه با بدحجابی در تهران و استان های شمالی کشور اظهار داشت: این طرح نباید به شهرهای خاصی منحصر شود، نیروی انتظامی و تشکیلات قضایی باید با قاطعیت هرچه تمام با افراد بدپوشش، تولید کنندگان و فروشندگان این نوع لباس ها برخورد کند.

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که متدینین از وضع خیابان های کشور ناراضی هستند، ادامه داد: سلامت روانی و اخلاقی خانواده ها در معرض آسیب جدی قرار گرفته، از این رو نهادهای فرهنگی باید چاره ای برای رفع این موضوع بیندیشند.

وی تصریح کرد: عده ای با بی اعتنایی به قانون و مظاهر اسلامی، به انقلاب و ارزش های دینی دهن کجی می کنند، از این رو کار فرهنگی در قبال آن ها تاثیر پذیر نیست، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با این افراد برخورد قاطع انجام دهد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت درمانی روحانی ناهی از منکر تهران اظهار داشت: دستگاه قضایی بایستی بدون مقدمه و تشریفات عاملان این حادثه را هرچه سریع تر محاکمه و در ملاء عام مجازات کند.

وی با تاکید بر برقراری امنیت افراد در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مجروح شدن این روحانی موجب تاسف همگان شد که امید است، با محاکمه سریع ضاربان دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم./935/پ201/س
ارسال نظرات