۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۰۲۷

محور خطبه‌های نماز جمعه استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، خواستار اجرای سریع طرح امنیت اخلاقی در کشور شدند.
اولين نماز جمعه ساري در سال 1390
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، ضمن ابراز تأسف از به انزوا کشیده شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ، خواستار اجرای سریع طرح امنیت اخلاقی در کل کشور شدند.

اجرای طرح امنیت اجتماعی آغازی برای ریشه کن شدن فساد در جامعه است

حجت ‏الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی در کشور اظهار داشت: این طرح بزرگ می تواند آغازی برای ریشه کن شدن فساد از جامعه اسلامی باشد

این فعال عرصه فرهنگی، به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و اذعان داشت: شهید چمران مظهر پاکی و عشق به خدا بود و در عین حال او را می توان تحصیل کرده‌ای روشن فکر به شمار آورد؛ چرا که با وجود موقعیت‌های مختلفی که در جهان به لحاظ علمی و توانمندی‌های مدیریتی داشت، راه شهادت را انتخاب کرد.

امام جمعه شوش به سالروز تشکیل سازمان جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان جهاد سازندگی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور است که در زمان 8 سال جنگ تحمیلی خدمات شایانی را به مردم و انقلاب ارائه کرده است.

وی، همچنین با تأکید بر اجرای طرح امنیت اجتماعی در سراسر کشور تصریح کرد: این طرح بزرگ می تواند آغازی برای ریشه کن شدن فساد از جامعه اسلامی باشد که لازمه موفقیت در اجرای این طرح عزم و اراده همگانی است.

حجت الاسلام امام، برگزاری با شکوه مراسم اعتکاف را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای گفت‏ و گو با خدا، دوری از دنیا و تلاش برای خودسازی است

ولایت پذیری مهم ترین درس زندگی حضرت رینب بود

حجت الاسلام عبدالحسین شوشتری‌ نسب ، امام جمعه موقت شوشتر، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) خاطرنشان کرد: پیروی از ولی فقیه و اطاعت تام از فرمان او مهم ترین درس زندگی حضرت زهرا(س) بود.

وی، به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان جهاد سازندگی اشاره کرد و اذعان داشت: امام خمینی(ره) به شایستگی متوجه شده بود که برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته باید روحیه جهادی و انقلابی مردم را به کار بگیرد و به این دلیل برای رفع محرومیت‌های دستور تأسیس این سازمان را صادر کرد.

امام جمعه موقت شوشتر، ایام اعتکاف را فرصتی مناسب برای تزکیه نفس و آمادگی برای ورود به ماه‌ رمضان دانست و اذعان داشت: اعتکاف فرصتی طلایی برای بازگشت انسان به خود است.

وی با اشاره به سالروز بمب‌گذاری دشمن آمریکایی در حرم مطهر امام رضا(ع) خاطر‌نشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است و باید متوجه بود که دشمن تنها می‌خواهد ایران و همه امت‌های اسلامی در مشاجره و جدل باشند تا بتواند بهره‏برداری خود را از این شرایط انجام دهد.

اجرای طرح امنیت اخلاقی مهمترین عامل احیای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، با تأکید بر برخورد نیروی انتظامی با مفاسد اجتماعی و اجرای طرح امنیت اخلاقی در جامعه تصریح کرد: طرح امنیت اخلاقی در راستای عملی شدن فرهنگ حجاب و عفاف بسیار اثر گذار است

امام جمعه خرمشهر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین عوامل مبارزه با فساد در جامعه برشمرد و خطاب به مردم گفت: مردم مسلمان با تذکر لسانی به بی حجاب ها یک اصل شریعت دین با عنوان امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به میلاد مولود کعبه حضرت امام علی(ع) گفت: ما باید نسبت به تحکیم و تعمیق پایه‌های اعتقادی خود و همسر و فرزندان تلاش کنیم چرا که اگر کسی ریشه‌های اعتقادی خود را مستحکم کرد هرگز تزلزل در آن راه پیدا نمی‌کند.

امام جمعه خرمشهر، به اهمیت اعتکاف در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در میان عبادات اعتکاف ویژگی خاصی دارد که انسان را به سمت روحانیت و معنویت سوق می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی، با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: ارائه خدمات سازمان جهاد کشاورزی از اول انقلاب تا کنون نشان از همت و عزم راسخ این تلاشگران در خدمت به این مرز و بوم را دارد.

راه اصلاح فرهنگ کشور تقویت عقاید و باورهای دینی در جامعه است

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و تجلیل از خدمت ها و ایثارگریهای این شهید بزرگوار، اظهار داشت: ولایی بودن، فداکاری و دوری از دنیا از بارزترین ویژگی های این شهید بود.

وی با اشاره به اول تیرماه سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی و همچنین صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: راه اصلاح فرهنگ کشور تقویت عقاید و باورهای دینی در جامعه است که این مهم تنها با اطلاع رسانی صحیح دین محقق خواهد شد.

امام جمعه بهبهان، به طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی و ضرورت عملی شدن این طرح اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی و نظامی در این زمینه مسؤولیت دارند و باید منویات مقام معظم رهبری و خواسته های مردم متدین و ولایتمدار را در جهت برخورد با ناهنجاری ها را تحقق بخشند.

استاد حوزه علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود، خود‌کفایی در محصولات اصلی به ویژه مواد غذایی را به معنای استقلال اقتصادی کشور برشمرد و ابراز داشت: طبق فرمایش های رهبری علم و تولید در بخش کشاورزی باید مورد توجه ویژه قرار گیرید.

حجت الاسلام سلیمانی، در پایان سخنان خود با اشاره به پیروزی حزب اسلام گرایان در کشور ترکیه برای بار سوم در انتخابات و تشکیل دولت دولت نجیب میقاتی در لبنان، خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها نشان دهنده برداشتن گام‌های مثبت در مسیر تقویت و حاکمیت اسلام‌گرایی در منطقه و در میان کشورها و ملت‌ها است.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر الگو گیری زنان ایرانی از راه و روش زندگی حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: زنان ایرانی با الگوگیری از راه و روش زندگی حضرت زینب‌(س) می توانند را خود در رسیدن به کمال را هموار کنند.

توانمندی های علمی و اطلاعاتی ایران سبب ناامیدی دشمنان نظام شده است

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، امام جمعه موقت دزفول اظهار داشت: توانمندی های علمی و اطلاعاتی ایران سبب ناامیدی دشمنان نظام شده است

استاد حوزه و دانشگاه، به توانمندی های علمی متخصصان ایرانی اشاره کرد و اذعان داشت: ساخت و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره کاملا ایرانی رصد، مایه عزت مسلمانان جهان و خاری در چشم دنیای غرب بود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: پرتاب این ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار زمین کار بسیار ارزنده ای است که به دست متخصصان این مرز و بوم محقق شد و این در حالی صورت گرفت که دشمنان سال هاست با القای تفکرات غلط سعی در جلوگیری از پیشرفت علمی ایران دارند.

امام جمعه دزفول، با برشمردن فضائل ماه رجب و فرا رسیدن ایام البیض گفت: در این ایام بویژه باید توجه خاصی به حضرت ولی عصر (عج) داشت و دل‌ها را با ذکر آن حضرت هر چه بیشتر به خداوند متعال نزدیک کرد.

حجت الاسلام خسروپناه، ایام اعتکاف را بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا برشمرد و تصریح کرد: ایام اعتکاف بهترین فرصت برای ایجاد ارتباط با خداوند است که معتکفان باید به شایستگی از آن بهره برند.

مسؤولان به مسئله حجاب و عفاف بیشتر نظارت کنند

حجت الاسلام احمد سواری، امام جمعه شادگان، به آغاز هفته قوه قضاییه اشاره کرد و نظارت بیشتر مسؤولان در مینه حجاب و عفاف را خواستار شد.

این فعال عرصه فرهنگی، با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) امام علی را از منادیان راستین عدالت در جهان برشمرد و افزود: زندگی امام علی(ع) سراسر فریاد آزادی خواهی و عدالت طلبی و احقاق حق محرومان و مستضعفان بود.

امام جمعه شادگان، به ضرورت تبلیغ در دین اسلام اشاره کرد و افزود: لازمه ماندگاری هر دین و آیینی تبلیغ آن است لذا امام خمینی(ره) بنا به اهمیت این موضوع در سال 1360 دستور تأسیس سازمانی با نام تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ شیعی را صادر کردند.

حجت الاسلام سواری، با تأکید بر اهتمام بیشتر مسؤولان در رفع مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد: مشکل گرد و غبار و نبود آب شرب سالم در شهرستان شادگان از جمله مشکلاتی است که امید است مسؤولان با چاره اندیشی به حل این مشکلات بپردازند.

وی، تشکیل سازمان جهاد سازندگی در پیشرفت کشور را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل این سازمان سبب پیشرفت کشور در زمینه های مختلف از جمله بستراقتصادی و فرهنگی شده است و جا دارد از زحمات این تلاشگران کمال تشکر و قدردانی صورت پذیرد./9464/پ201/س
ارسال نظرات