۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۰۴۳
مبلغ حوزه علمیه:

جریان انحرافی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه با بیان این که جریان انحرافی اعتقادی به ولایت فقیه ندارد، جریان انحرافی به دنبال حذف ولایت و تنزل در جایگاه رهبری نظام اسلامی است.
ولايت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت چهل و ششمین سالگرد شهادت شهیدان نیک نژاد، امانی، صفار هرندی و بخارایی با عنوان طلایه داران آفتاب «‌شهدای 26 خرداد سال 1344 مؤتلفه اسلامی‌» ظهر امروز در مسجد ولایت فقیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد ایمانی، یکی از روحانیان مبلغ و واعظ تبریز در این مراسم با اشاره به شرایط خفقان حکومت طاغوت در دهه 40 و 50 اظهار داشت: شهدای مؤتلفه در شرایطی دست به اعدام انقلابی حسنعلی منصور زدند که رژیم سفاک کوچک‌ترین تحرکات ضدشاهی را سرکوب می کرد.

وی با بیان این‌که اعدام حسنعلی منصور ترس بر اندارم رژیم پهلوی افکند، خاطر‌نشان کرد: این شهدای والا مقام با تبعیت از مرجعیت زمان و روحانیت مبارز دست به اقدامی زدند که اوج اخلاص و تعهد ایشان به ارزش های اسلامی را نشان داد.

حجت الاسلام ایمانی با بیان این‌که امام راحل، مراجع و روحانیت مبارز محور اصلی تحرکات ضدشاهنشاهی بوده اند، تصریح کرد: حرکت انقلابی امام راحل پس از قانون کاپیتولاسیون، خون بسیاری از جوانان غیرتمند ایرانی را به جوش آورد و به یقین حرکت شهدای مؤتلفه جز با هدف شهادت بوده است.

وی با بیان این‌که اسلام‌ستیزی و توهین به مراجع و علما بزرگ‌ترین اشتباه رژیم پهلوی بود، ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده اند که هیچ‌گاه تحمل توهین به مقدسات، جسارت به مراجع، علما و روحانیت اصیل را دارند چنان‌که در حوادث پس از انتخابات 88 و طی حماسه 9 دی به دشمنان ثابت کردند که در دفاع از حریم ولایت از جان می‌گذرند.

حجت ‌‌الاسلام ایمانی در ادامه با بیان این‌که جریان انحرافی به دنبال حذف ولایت و تنزل در جایگاه رهبری نظام اسلامی است، گفت: جریان انحرافی اعتقادی به ولایت فقیه ندارد و اگر بتواند بدتر از رضا شاه بر سر ایران و اسلام بلا نازل می‌ کند.

همچنین بیوک مقدسی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان شرقی در سخنانی از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهدای هفتم تیر و روز قدس در فصل تابستان خبر داد./935/پ202/س
ارسال نظرات