۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۰۶۵
صبح امروز؛

آزمون ورودی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی سطح مرکز تخصصی فقهی ائمه اطهار(ع) با رقابت حدود سیصد نفر از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه برگزار شد.
آزمون ورودی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون ورودی سطح مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای تحصیل در سال تحصیلی آینده صبح روز یک‌شنبه در مسجد این مرکز فقهی در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمدحسین قاضی زاده، مدیر بخش سطح مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: در پانزدهمین دوره آزمون سطح عالی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تعداد سیصد نفر از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام قاضی‌زاده اضافه کرد: در این آزمون کتبی طلاب و روحانیان به چهل سؤال که از مجموع کتب سطح یک حوزه شامل منطق، ادبیات و فقه و اصول است پاسخ می‌دهند.

وی افزود: این دوره جهت تحصیل طلاب در پایه‌های هفتم تا دهم حوزه برگزار می‌شود و  از سال 76 تاکنون پانزده دوره ویژه طلاب و روحانیان دوره سطح به همت این مرکز علمی برگزار شده است.

حجت الاسلام قاضی زاده بیان داشت: پذیرفته شدگان در آزمون ورودی کتبی در مصاحبه علمی نیز شرکت خواهند کرد و در نهایت 15 تا 20 نفر در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پذیرش خواهند شد.

وی ابرازداشت: نتایح آزمون کتبی ورودی سطح مرکز فقهی نهم تیرماه همزمان با عید مبعث از طریق سایت این مرکز اطلاع رسانی خواهد شد و زمان مصاحبه علمی پذیرفته شدگان نیز در سایت اعلام می‌شود.

مدیر سطح مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین در ادامه گزارشی از فعالیت های علمی و تعداد محصلان این مرکز ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 140 نفر در دوره سطح و خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشغول تحصیل هستند.

در این مراسم همچنین آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به نیازهای نظام اسلامی و حوزه تاکید کرد: طلاب باید با ورود اجتهادی به مسائل علمی پاسخگویی مسائل مستحدثه باشند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات