۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۰۶۶
آیت الله حسینی بوشهری:

طلاب با ورود اجتهادی به مباحث علمی پاسخگوی مسائل مستحدثه باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز حوزه و نظام اسلامی به طلاب فرهیخته و عالم تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید با ورود اجتهادی به مباحث علمی، پاسخگوی مسائل مستحدثه باشند.
آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري، آزمون ورودي سطح عالي مرکز فقهي ائمه اطهار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز یک شنبه در بازدید از آزمون ورودی سطح عالی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایتی طلب علم را دارای فضیلت بسیار فراوان دانست.

عضو هیات مؤسس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه ابراز داشت: این مرکز فقهی با همت والای مرجع بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تاسیس شده است، وی همیشه این دغدغه را داشتند که بستری برای تحصیل طلاب فراهم کنند تا مبانی حوزوی را با اتقان دنبال کنند و به تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز این مرکز فقهی به آبروی حوزه تبدیل شده است، خطاب به طلاب و محصلان این مرکز گفت: نظام اسلامی و حوزه به شما نیاز دارد و باید با ورود اجتهادی به مباحث علمی به مسائل مستحدثه پاسخ دهید.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: خوشبختانه این مرکز بعد از ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی نیز با قوت به کار خود ادامه داد و ان شاءالله شاهد حضور و تحصیل نخبگان و فرهیختگان حوزه‌های علمیه در این مرکز خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به طلاب و روحانیان گفت: اگر روزنه امیدی به روی شما گشوده شد از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرید و در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) بکوشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) کسانی که امکان تحصیل علم در دنیا برای آنها فراهم بوده، اما بهره‌ای از دانش صادق آل محمد(ص) نبرده‌اند روز قیامت آه حسرت خواهند کشید.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: نباید فرصت طلایی تحصیل را از دست داد، چراکه عمر گذرا است و فردای قیامت باید در قبال نحوه و چگونگی صرف عمر، وقت و جوانی پاسخگو باشیم.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: علم آموزی یک مساله بسیار مهم است، اما مهم‌تر از طلب علم، داشتن اخلاق و سیرت خوب است، امیدواریم همه ما بتوانیم خود را به اخلاق حسنه مزین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه پذیرش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: امیدواریم با تدبیر همکاران و دست اندرکاران مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شاهد تحصیل بیشتر طلاب و روحانیان علاقه‌مند در این مرکز باشیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) طلاب مورد حمایت و از امکانات بسیار خوبی نیز بهره مند هستند.

وی بیان داشت: خوشبختانه تاکنون طلاب فرهیخته بسیار خوبی در این مرکز پرورش یافته اند /924/پ202/ع

ارسال نظرات