۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۰۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

گرایش جوانان به آئین اعتکاف در جهت تحقق رهنمود‌های رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حضور قشر جوان در مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بوده است.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، شامگاه روز گذشته در جمع معتکفان شهرستان سلماس، با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب، این ماه را متعلق به ذات الهی دانست.

وی روزهای اعتکاف را فرصتی برای ارتباط خالصانه با خداوند اعلام و خاطرنشان کرد: در این ماه، خوان نعمت و موهبت الهی آماده است تا قلب‌‌های کسانی را که با دستان خالی به استقبال او می‌روند، سرشار از نور خدایی کند.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: در عصر تمدن به دلیل پیشرفت‌های ثانیه‌‌ای زمانه و پرمشغله‌بودن انسان‌ها بسیاری از جوانان فرصتی برای دوری از هیاهو ندارند و اعتکاف مکان خلوت با خدا است و فرصتی است که در آن گنجینه‌های سودمندی نهفته است.

حجت الاسلام فخری با اشاره به افزایش گرایش جوانان به سمت انجام فریضه اعتکاف گفت: کشور ما سرزمینی اسلامی است و به سمت و سویی پیش می‌رود که به گفته رهبری جوان‌ها در شکلی که اسلام می‌پسندد، زندگی کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: در شرایط امروزی بسیاری از جوان‌ها برای پی بردن به اصالت خویش به قرآن روی می‌آورند و راه گذشتگان را پیش گرفته‌اند تا به انبیا و اولیای خود برسند و از آنها الگو بگیرند.

وی همچنین با اشاره به وفات حضرت زینب کبری(س)، خطبه‌های این بانوی بزرگوار را در زنده نگه داشتن واقعه بزرگ عاشورا مهم عنوان کرد و گفت: سیره عملی زینب(س) نشان دهنده حضور فعال و پویای زنان مسلمان با حفظ عفت و حجاب در تمام عرصه‌های است.

حجت الاسلام فخری گفت: حضرت زینب کبری(س) رمز مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات بود و باید همه زنان جامعه از ایشان درس صبر و شکیبایی بگیرند و ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند./936/پ202/س
ارسال نظرات