۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سمینار تبیین منشور توسعه فرهنگ قرآنی در تبریز و انتصاب معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه این استان است.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سمینار «‌تبیین منشور توسعه فرهنگ قرآنی» ویژه مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.

این سمینار چهارشنبه اول تیرماه سال جاری در راستای آموزش مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

در این سمینار که از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی به تدریس مباحث ویژه منشور توسعه فرهنگ قرآنی خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان به شرکت در این سمینار می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3305751 – 0411 دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی تماس حاصل کنند.

افزایش 40 درصدی معتکفان دانشجو در سالجاری

مسؤول برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان دانشگاههای تبریز گفت: امسال 400 دانشجوی تبریزی در مراسم اعتکاف شرکت کردند که نسبت به پارسال 40 درصد بیشتر بوده است که 320 نفر از آنان خواهر و بقیه برادران بودند.

حجت‌الاسلام مشهود عینلو با اشاره به اینکه از این تعداد شرکت کننده 200 نفر از دانشگاهیان دانشگاه تبریز بودند، گفت: امسال استقبال خوبی از مراسم اعتکاف نسبت به سال های گذشته به عمل آمد.

حجت‌الاسلام عینلو اضافه کرد: در سال جاری به دلیل کمبود جا امکان ثبت نام برای تعدادی زیادی از معتکفین فراهم نشد و مراسم اعتکاف خواهران در مسجد امام رضا(ع) واقع در گلشهر و مراسم اعتکاف برادران در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

وی یادآور شد: برپایی نماز جماعت، ختم قرآن، مسابقه کتابخوانی، برگزاری دعای ندبه، کمیل، دعای عهد، برگزاری نشست پرسش و پاسخ تحت عنوان حلقه های معرفت، برگزاری سخنرانی های مختلف در خصوص جایگاه اعتکاف، تهذیب نفس، شخصیت و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س)، عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب(س)، مولودخوانی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و برگزاری مراسم دعای ام الداود در آخرین روز اعتکاف از جمله برنامه هایی بود که در این آیین به اجرا درآمد.

گفتنی است، در این مراسم معنوی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های تبریز، جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، هنر اسلامی تبریز، تربیت معلم آذربایجان، علوم پزشکی تبریز، دانشگاه صنعتی سهند و حوزه علوم اسلامی واحد تبریز مشارکت داشتند.

صدور مجوز فعالیت قرآنی برای سه موسسه قرآنی در آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: پیرو صدور پروانه فعالیت به موسسات قرآنی سه مجوز فعالیت در سطح استان صادر شد.

وی با اعلام این خبر افزود: طی چند روز اخیر با هدف بسط و گسترش فعالیت های قرآنی، به سه مؤسسه قرآنی از جمله مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) هشترود،‌ ریحانه النبی مرند و منتظران حضرت مهدی(عج) چاراویماق مجوز فعالیت صادر شد.

حجت الاسلام اسکندری افزود: در حال حاضر در استان بیش از 60 مؤسسه قرآنی فعالیت می کند.

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری منصوب شد

با ابلاغ معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، معاون مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری منصوب شد.

پرویز آژیده طی حکمی علی طاهرفر را به عنوان معاون مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری منصوب کرد.

در متن حکم معاون سیاسی امنیتی استاندار خطاب به طاهرفر آمده است: امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و با هماهنگی مدیرکل محترم سیاسی و انتخابات در انجام وظایف محوله موفق باشید.

گفتنی است طاهرفر از کارشناسان دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوده و دارای سوابق اجرایی و مدیریتی در مجموعه جهاد می‌باشد./935/د102/س
ارسال نظرات