۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۰۸۱

احداث 110 خانه عالم در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از احداث 110 خانه عالم در روستاهای این استان خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه بایستی بیش از 100 خانه عالم در روستاهای این استان احداث می شد که خوشبختانه مراحل ساخت 110 خانه به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق تواقفنامه هایی که با استانداری آذربایجان شرقی داشتیم 68 خانه عالم با مساعدت اداه کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی عموما در روستاهای محروم و دورافتاده استان احداث شده است.

حجت الاسلام عظیمی افزود: طبق این حدود 10 خانه عالم دیگر نیز در ماه‌های اخیر با همکاری و تعامل وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که 11 میلیارد و 880 میلیون ریال اعتبار برای ساخت 68 باب خانه عالم از سوی استانداری آذربایجان شرقی اختصاص یافته است، گفت: تسریع در روند احداث خانه‌های عالم روستایی با نتایج مطلوب فرهنگی و معنوی همراه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر حضور روحانیت در مناطق محروم روستایی اظهار داشت: هم اکنون روحانیان و مبلغان حوزوی در ایام مختلف تبلیغی از جمله محرم، صفر، رمضان و فاطمیه به روستاهای مختلف شهرستانی اعزام می شوند.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که استقرار دائمی روحانیان در روستاها نیازمند احداث خانه عالم و مساعدت اهالی خود روستاهاست، گفت: این مرکز آمادگی کامل برای احداث خانه عالم روستایی با مساعدت اهالی در هر نقطه از استان را دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات