۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۰۸۴
امام جمعه شهریار:

فرهنگ جهادی حرکت در جهت فرهنگ ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور گفت: فرهنگ جهادی، فرهنگ ولایت است و تلاش برای حفظ این فرهنگ باید مستمر باشد.
جهاد اقتصادي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با رویکرد جهاد اقتصادی اظهار داشت: خدامحوری و کار برای خدا، تکلیف‌محوری و انعطاف‌پذیری از مهم‌ترین خصیصه‌های فرهنگ جهادی است و ترویج این فرهنگ می‌تواند، همچون سه دهه گذشته تاریخ این نهاد مقدس را برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی باز و توسعه پایدار کشور را تأمین و آن را تا ظهور حضرت حق از تمام خطرات بیمه کند.

وی افزود: در سه دهه گذشته نقش جهاد سازندگی در رسیدن به اهداف تعریف شده انقلاب بسیار چشمگیر بوده و حضرت امام راحل‌(ره) نقش آنان را کمتر از نیروهای نظامی ندانسته و این‌که با تلاش جهاد کشاورزی و با تفکر جهادی هر روز راه رسیدن به توسعه پایدار، هموارتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور تاکید کرد: باید این نکته را تأکید کرد که فرهنگ جهادی همان فرهنگ ولایت است و حفظ این فرهنگ ضامن بقای انقلاب و اعتلای کشور در تمام عرصه‌هاست.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به این موضوع که کارکنان امروز جهاد کشاورزی، امانتدار تلاشگران جهاد سازندگی هستند، افزود: باید تلاش کرد که این امانت به سلامت برای آینده‌گان تحویل داده شود و هر کسی که امروز برای انقلاب و اعتلای نظام در کشور تلاش می‌کند، در پیشگاه خداوند اجرش محفوظ است.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه تولیدات کشاورزی در مقایسه با آغاز انقلاب هم اکنون 4.5 برابر افزایش یافته، متذکر شد: زمانی اهمیت این موضوع بیشتر درک می‌شود که در کنار آن، تمام تهدیدها و تعرض‌های دشمنان خارجی نظام و وابستگان داخلی آنان را در کنار این مقایسه قرار دهیم تا عظمت تلاش جهادگران و عمق اخلاص آنان و تبعیت مخص آنان از ولایت فقیه و رهبری بیش از پیش آشکار شود.

وی با اشاره به روحیه خودباوری و عدم هراس از دشمن در ملت ایران در بعد از انقلاب اسلامی و نمود آن در جهاد سازندگی با آغاز انقلاب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مناطق محروم کشور و روستاهای دورافتاده اذعان داشت: روحیه ایثار، از خود گذشتگی، فداکاری و گذشت توانست در طی سه دهه کشور ایران را از حالت یک کشور عقب افتاده اقتصادی وابسته به حکومت دیکتاتوری به حالت یک کشور پر تلاش، با مردمی عظیم و غیور، با دانش و تولیدکننده دانش و نوآور در تمام عرصه‌ها تبدیل کند./935/د103/س
ارسال نظرات