۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۱۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

در جامعه ‌انسانی پرداختن به ‌مقوله فرهنگی اصل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه‌ای که در آن انسانیت و جایگاه والای بشری مورد توجه و تکریم قرار گیرد، نشان از بالا‌بودن فرهنگ جامعه است.
حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام سعید احتشام، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مقوله فرهنگی یکی از مسائل مهم هر جامعه انسانی به شمار می‌آید، اظهار داشت: زمانی فرهنگ یک جامعه شکوفا و رشد پیدا می‌کند که در آن همه اسلوب انسانی و بشری در مدارج عالی و شاخص‌های شیطانی در پایین‌ترین سطح قرار گیرند.

این مبلّغ حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طبیعتا آنچه که به عنوان باور دینی و اعتقادی از درون جامعه اصیل گرفته می‌شود را باید با ارائه راهکارهای صحیح و درست فرهنگ آن جامعه را به سوی رشد شکوفایی دینی و عقیدتی سوق دهیم.

حجت الاسلام احتشام، با اشاره به اهمیت نقش حوزه علمیه در فرهنگ‌سازی جامعه‌ تصریح کرد: حوزه‌های علمیه سکان‌دار عرصه علوم اسلامی و فقهی هستند که با تعمیق در باورها و آموزه‌های دینی و نیز ارائه و تبیین آن به بدنه جامعه، نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی محیط اجتماعی ایفا می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان این که مساجد به عنوان اماکن مقدس الهی مرکز عبودیت، لطف و ارتباط با حضرت احدیت هستند، گفت: مساجد با برنامه ریزی صحیح، کار آمد و رو به رشد معنوی دینی و الهی می‌توانند هماهنگ با سایر نهادها و مجموعه های فرهنگی گامی بلند در راستای پیشبرد و تعالی فرهنگ جامعه بردارند./9463/ت303/س
ارسال نظرات