۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۱۵۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه علمیه قم زمینه اعزام بیشتر روحانی به شهرستان‌ها را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تمرکز همه طلاب و روحانیان در قم، خواستار توجه جدی حوزه در اعزام روحانی به شهرستان‌ها و مناطق روستایی استان به منظور تبلیغ شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در دیدار رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان، تبلیغ دین مبین اسلام را یک وظیفه مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز جهانی شدن اندیشه های ناب اسلامی مدیون تبلیغ اندیشه های ناب شریعت محمدی در جامعه است که باید به جدیت بیشتری دنبال شود.

وی، تبیین صحیح ارزش‌های اسلامی برای سطوح مختلف جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: احکام ناب و تعالی بخش اسلام باید به شیوه ای جدید و تأثیرگذار برای مردم تبیین شود تا مخاطب با آغوش باز آن احکام را بپذیرد.

امام جمعه رشت، به وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در تبلیغ مبانی دینی در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی باید با بهره گیری از امکانات و ابزار جدید اندیشه هاب ناب اسلامی در جامعه به ویژه درمیان نسل جوان نهادینه کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که دشمنان نظام هر روز با شیوه جدید به جنگ علیه ارزش های دینی ما می آیند، گفت: باید خودمان را در برابر این موج های سهمگین غرب به تقوا و ایمان مجهز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از ابزارهای متفاوتی برای تضعیف ارزش‌های دینی در جامعه استفاده می کنند، افزود: امروز باید با ارتباط بهتر با نسل جوان آنها را از توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام آگاه سازیم.

وی با تأکید براین که امروز روحانیت باید آیین صحیح اسلام را برای مردم به خوبی تبیین کنند، گفت: در شرایط کنونی تنها اکتفا‌کردن به منبر، صدا و سیما و ارشاد پاسخگوی نیازها نخواهد بود و نمی تواند تشنگی بشر به معارف دینی را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) به شمار می روند و همه تلاش تبلیغی مبلغان باید در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند حضور بیشتر مبلغان در عرصه تبلیغی است.

نماینده ولی فقیه درگیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف ناب اسلامی است، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌های دینی و فرهنگی نظام اسلامی به ویژه حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی باید پاسخگوی نیاز جامعه بشری باشند.

وی با بیان این که جهانی‌شدن اندیشه های ناب اسلامی دشمنان قسم خورده اسلام را هراسان کرده است، گفت: امروز دنیای غرب دیگر قادر نخواهد بود در برابر قدرت اسلام ناب مقاومت کند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که دشمنان اسلام متوجه گرایش مردم جهان به حقایق دینی شده‌اند، تصریح کرد: نظام سلطه همه تلاش خود را برای تضعیف اندیشه‌های ناب اسلامی به کار گرفته و در این راستا همه سرمایه‌گذاری اش را در عرصه تبلیغات رسانه‌ای به کار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، با بیان این که امروز موج حقیقت‌خواهی اسلام تا قلب اروپا و آمریکا پیش رفته است، گفت: هیچ قدرتی یارای مقابله با این اندیشه و تفکر ناب ندارد.

وی، تبلیغ معرفی حقیقت دین را از جمله مهم‌ترین راه به منظور خوشبختی بشر دانست و خاطرنشان کرد: باید این حقیقت تعالی بخش را برای جامعه به خوبی تبیین کرد.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با تأکید بر تقویت اعزام مبلغ به مناطق روستایی و دور افتاده‌ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید به منظور تقویت مبانی اسلام در روستاها بیشتر تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که متأسفانه امروز طلبه ها برای تبلیغ به شهرستان ها و مناطق دور دست نمی روند و نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است، ادامه داد: در گذشته های دور حتی مراجع تقلید نیز برای تبلیغ دین به شهرها و روستاها هجرت می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی به حضور 60 هزار روحانی در قم اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم حضور گسترده طلاب و روحانیان در قم ما در شهرستان ها و مناطق روستایی با کمبود روحانی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: باید این مسأله به گونه ای حل شود تا روستاها بدون روحانی و مبلغ نماند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، عدم وجود روحانی در مناطق دورافتاده و روستایی را سبب نفوذ دشمنان و فرقه های انحرافی دانست و بیان داشت: امروز استقرار روحانی در هر منطقه و مسجدی یک ضرورت مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم باید برای تبلیغ ارزش های دینی به شهرستان ها اعزام شوند، گفت: امروز دشمنان اسلام به مناطق روستاهایی و شهرهای کوچک هجوم فرهنگی آورده‌اند که این مسأله باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به این که تاکنون چندین‌بار در نامه‌ای به حوزه علمیه قم درخواست روحانی کردیم، گفت: امروز مناطق مختلف گیلان نیازمند حضور روحانی هستند و باید زمینه ای فراهم شود تا طلاب و روحانیان برای استقرار در خانه‌های عالم استان به گیلان اعزام شوند.

وی با بیان این که امروز وظیفه همه ما این است که در مسیر صلاح جامعه اسلامی پیش رویم، خاطرنشان کرد: عمل به وظیفه و رسالت اصلی وظیفه امروز همه ما است./950/پ202/س
ارسال نظرات