۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۱۶۸
آیت‌الله شبستری:

انحراف از مسیر ولایت، زمینه ساز نابودی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: هر گروه و جریانی که با ولایت زاویه پیدا کند باعث بدبختی خود و دیگران می شود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو ملجس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از جهادگران، تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با، با اشاره به این که تشکیل جهاد سازندگی در 27 خرداد 58 یکی از ابتکارات ارزنده امام راحل بود، گفت: این نهاد که با بودجه دولتی و مشارکت مردم در متن انقلاب متولد شد، در بستر انقلاب رشد کرد و باید اذعان کنیم که جهادگران منشأ تحولات عظیمی در مناطق روستایی کشور شدند.

وی با اشاره به این که جهاد سازندگی در مدت زمان اندک، منشأ تحولات بنیادین در مناطق روستایی کشور شد، ادامه داد: حرکت جهادگونه و بدون چشم د‌اشت از جمله مسائلی بود که از سوی این افراد به فرهنگ تلاشگرانه در جامعه اسلامی اضافه شد.

امام جمعه تبریز گفت: اجر عظیم بسیاری از تلاش‌ها برای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و عشایری کشور متوجه جهادگران پرتلاش و بی‌مدعایی است که در دوران دفاع مقدس نیز دین خویش به انقلاب و اسلام را با یاری رزمندگان اسلام به یاری رزمندگان اسلام به اثبات رسانید.

آیت الله مجتهد شبستری، دوری از بروکراسی اداری، رشد شخصیت اجتماعی روستاییان شریف و مردمی بودن، تلاش برای رشد کشاورزی کشور، التزام عملی به ولی‌فقیه همچنین خلوص و بی‌چشم‌داشتی را از مهم‌ترین ویژگی‌های جهادگران در جهاد سازندگی برشمرد.

وی افزود: این عوامل از جمله دلایل رشد سریع جایگاه و پایگاه این نهاد در متن جامعه اسلامی بوده و اکنون نیز بعد از ادغام وزارتخانه‌های کشاورزی و جهاد سازندگی، این روحیه در بدنه این تشکیلات همچنین محفوظ بوده و جهاد کشاورزی در رشد و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی در جامعه تلاش خود را گسترده‌تر کرده و به فضل و قوه الهی در آینده نزدیک شاهد توسعه کامل و پایدار این بخش در کشور اسلامی خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که آبادانی روستاها و مناطق محروم بدون تلاش جهادگران، رشادت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان میسر نمی‌شود، اضافه کرد: عدم رسیدگی به مناطق محرم روستایی در دوران قبل از انقلاب و رژیم طاغوتی پهلوی باعث شد تا روستانشینان به شهرها مهاجرت کنند که در نتیجه آن مشکلات شهری افزایش پیدا کرد و در دوران پس از انقلاب رشد و شکوفایی مناطق محروم کشور بدون تلاش جهادگران امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: سنگرسازان بی‌سنگر با مجهز شدن به سلاح اخلاص، سادگی، دوری از بروکراسی اداری و مشارکت مردم توانستند خدمات ارزنده‌ای را چه در بخش روستایی و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس به انجام رسانند.

آیت الله مجتهد‌شبستری گفت: باید به منظور زدودن چهره فقر از جامعه اسلامی و بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، با اتخاذ برنامه‌های مختلف در سال جهاد اقتصادی به ستیز با عوامل و خشکاندن ریشه‌های فقر و تهی‌دستی رفته و از آنجایی که زمین و آب کافی در استان داریم از هرز رفتن آب‌ها جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید با استفاده بهینه از آب‌های موجود همچنان که قطب صنعتی کشور هستیم استان را به قطب کشاورزی کشور نیز تبدیل کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که هر گروهی که با ولایت زاویه پیدا کرده باعث بدبختی خود و دیگران شده، اذعان داشت: دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه بوده و به نقش مهم و اساسی آن در نظام اسلامی پی برده، از این رو علما باید به رسالت تاریخی خود در طرح برکات، ادله و آثار ولایت فقیه عمل کنند./935/د102/س
ارسال نظرات