۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۱۷۱
آیت الله شبستری:

دادگاه ویژه امنیت اخلاقی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز پیشنهاد کرد در جهت تسریع در رسیدگی به جرایم اخلاقی‌، دادگاه ویژه امنیت اخلاقی تشکیل شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اظهار نارضایتی مردم از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: طرح امنیت اخلاقی نباید محدود در استان های خاصی باشد، قاطعیت در برخورد با هنجارشکنان اصل مسلم است.

وی با انتقاد از نگرش مقطعی به طرح امنیت اخلاقی، خواستار جدیت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در اجرای مداوم آن شد و خاطر‌نشان کرد: بهره‌مندی از طرح‌های نو و ابتکاری مؤسسات و نهادهای مردمی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیز باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

آیت الله شبستری با تأکید بر توجه به شاخص‌های فرهنگی مورد توجه اسلام در محیط‌های اداری و آموزشی گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف لازمه سلامت اخلاقی و روانی جامعه اسلامی است‌ که این مسأله باید از تولیدکنندکان پوشاک در داخل آغاز و با برخورد قاطع دستگاه قضایی همراه باشد.

عضو خبرگان رهبری خواستار تذکر به متولیان واردات پوشاک در کشور شد و پیشنهاد کرد: خوب است در جهت تسریع در رسیدگی به جرایم اخلاقی، دادگاه ویژه امنیت اخلاقی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب اظهار داشت: گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی راه مبارزه با استکبار است، چراکه ملت ایران دارای فرهنگی غنی مبتنی بر آموزه های دینی هستند که بی توجهی به آن غیرقابل قبول است.

وی با تأکید بر این‌که عمران و آبادی واقعی با غنای فرهنگی و معنویت محقق می شود، خاطر نشان کرد: هدف اصلی دشمنان ضربه به باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه شأن و جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی است./935/پ202/س
ارسال نظرات