۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۱۸۱

برگزاری دوره طرح تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه خواهران مشهد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره طرح مختصر تفسیر کل قرآن کریم ویژه اساتید در پژوهشکده اسلام‌شناسی برگزار می‌شود.
قرآن كريم/1
خانم مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از آغاز به کار پژوهشکده اسلام‌شناسی در سال 1390 خبر داد و گفت: این پژوهشکده با هدف دین‌پژوهی و تربیت محقق و جذب اساتید پژوهشگر جهت تولید و انتشار آثار ارزنده علمی و تحقیقاتی در کارگروه‌های مختلف زیر نظر اساتید و هیأت علمی منتخب مدرسه آغاز به کار کرده است.

صدیقه مقدسی در تشریح فعالیت‌های این پژوهشکده اظهار داشت‌: اولین دوره تخصصی تفسیر مختصر قرآن کریم به منظور آشنایی اساتید با ساختار سوره‌ها، آیات و واژگان سخت، نکات تفسیری ضروری هر آیه و ایجاد مهارت ترجمه کلیه آیات قرآن بدون مراجعه به ترجمه برگزار می‌شود.

وی به سرفصل های این دوره اشاره کرد و افزود‌: منابع دوره تخصصی تفسیر مختصر قرآن کریم شامل درسنامه تفسیر، خلاصه تفسیر المیزان، خلاصه التفسیر، زبده التفاسیر، نفحات الرحمن فی تفسیر القرآن، تفسیر مهر و نسیم حیات است که زیر نظر استاد خامه گر و با حضور اساتید سطح 3 و بالاتر برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه اسلام‌‌شناسی حضرت زهرا(س) در پایان خاطر‌نشان کرد : این دوره در کمتر از یک سال پایان خواهد یافت و اساتید جهت حضور در دوره‌ تفسیر تفصیلی قرآن آماده خواهند شد.

قابل ‌ذکر است، این کلاس‌ها روزهای زوج از ساعت 7 تا 10 صبح در محل کتابخانه ساختمان تحصیلات تکمیلی این مدرسه علمیه برگزار می‌شود./930/پ203/س
ارسال نظرات