۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۱۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

امر به معروف و نهی از منکر نشانگر عمق عطوفت ‌اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از عمق عطوفت و رأفت اسلامی حکایت دارد.
حجت الاسلام جواد قهرماني
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است که در هیچ برهه زمانی عمل به آن از انسان ساقط نمی‌شود و انسان مؤمن مکلف به انجام آن در شرایط لازم است.

امام جمعه میاندوآب،‌ امر به معروف را از برکات دین مبین اسلام معرفی و خاطرنشان کرد: اسلام دین نجات بخش و انسان ساز بوده و بر همه پیروان خود واجب کرده است که جدای از خود به فکر دیگران نیز باشد.

این مقام مسؤول ادامه داد: اسلام دین بی‌تفاوتی و بی اعتنایی به سرگذشت انسان‌ها نیست و شایسته نیست فرد در جامعه اسلامی نسبت به نابودی و زوال اخلاقی و رفتاری دیگران بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین اظهار داشت: برخی‌ها به خیال این‌که امر به معروف ونهی از منکر خلاف ادب و‌ محبت اجتماعی است، از انجام ان سرباز می‌زنند در حالی که این حکم از عمق عطوفت و رأفت اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، در پایان با تأکید بر ضرورت رعایت اصول و اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر از سوی فرد آمر‌ گفت: اگر فرد آمر در شرایط نامناسب و بدون شناخت اقتضائات روحی اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کند، ممکن است بستر دین‌گریزی در جامعه فراهم شده و فرد نسبت به احکام و فرایض دینی بدبین شود./936/ت303/س
ارسال نظرات