۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۱۹۷

تجلیل از بانوان محجبه‌‌ در میادین اصلی شهر تبریز

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی از اجرای طرح فرهنگی عفاف و حجاب در استان خبر داد و گفت: محجبه های تبریز در میادین اصلی شهر تجلیل می شوند.
حجاب و عفاف حجاب و عفاف
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مسائل مربوط به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جلسات متعدد این شورا مطرح شده که در نهایت با اتفاق نظر اعضا طرح فرهنگی عفاف و حجاب با هدف معرفی و ارائه الگوهای مناسب اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که طرح عفاف و حجاب از 21 تیر ماه در میادین اصلی و پرتردد تبریز آغاز می شود، خاطر نشان کرد: در قالب این طرح اکیپ هایی در میادین اصلی شهر مستقر شده و بسته های فرهنگی و همچنین هدایایی به شهروندان محجبه اهدا خواهند کرد.

داننده با بیان این‌که نهادینه‌شدن فرهنگ حجاب و عفاف اراده همگانی‌ می‌طلبد، خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دیگر این طرح تشویق محجبه ها و ترغیب جوانان برای رعایت اصول و موازین دینی در رعایت حجاب است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از پوشش‌های اسلامی در هفته دولت در استان گفت: هفت نوع پوشش اسلامی مختلف که مطابق با ارزش‌های ایرانی اسلامی طراحی شده، به همت اداره کل امور بانوان آذربایجان شرقی در هفته دولت رونمایی خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی ادامه داد: لباس های ویژه دانش آموزی، دانشجویی، کارمندان بانک و کارمندان ادارات از جمله این لباس های طراحی شده است که با توجه به جذابیت خاص و جدید امید است مورد اقبال عموم قرار گیرد.

داننده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که مقابله با پدیده بدحجابی بایستی به صورت ریشه ای صورت گیرد، گفت: اگر با واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی البسه و پوشش های نامناسب برخورد جدی و قضایی صورت گیرد، تا حدودی با کاهش معضل بدحجابی رو به رو خواهیم بود./935/پ203/س
ارسال نظرات