۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۲۰۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

بررسی مشکلات فرهنگی جامعه مهم‌ترین دغدغه مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ‌انقلاب اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ اسلامی شکل گرفته؛ بر این اساس مشکلات فرهنگی جامعه همواره باید مهم‌ترین دغدغه مسؤولان قرار گیرد.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي
حجت الاسلام عبدالرضا حسینی‌فر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به اهمیت مقوله فرهنگ در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ اسلامی شکل گرفته؛ بر این اساس مشکلات فرهنگی جامعه همواره باید مهم‌ترین دغدغه مسؤولان نظام قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌ با تأکید بر هویت‌بخشی به فرهنگ اسلامی‌‌ ایرانی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فرهنگی استان خوزستان نبود خو‌دباوری فرهنگ اسلامی ایرانی در بین جوانان است و این کمبود در نهایت سبب ایجاد آسیبب‌های زیادی در بین جوانان خواهد شد.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود افزود: تبیین صحیح فرهنگ اسلامی در جامعه و حتی تبلیغ آن در سراسر جهان مهم‌ترین عامل مقابله با فرهنگ غربی است و می‌تواند ضربه بزرگی به سردمداران غربی وارد کند و باعث آشفتگی خواب آنها باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ‌سازی اسلامی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: حوزه های علمیه با نگاهی به آینده و دیدی باز نسبت به شکوفایی فرهنگ اسلامی در جامعه به نهادینه کردن این امر مهم بپردازند.

حجت الاسلام حسینی‌فر‌ در پایان سخنان خود، با اشاره به نقش مهم مساجد در فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه ابراز داشت: نقش مساجد در ایجاد زیر ساخت های صحیح فرهنگی بسیار مؤثر است و مساجد با ارتقای فرهنگ شهروندی می‌توانند به ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه بپردازند./9464/ت302/س
ارسال نظرات