۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۲۱۲

مهلت ‌نام‌نویسی مسابقات همخوانی قرآن کریم آذربایجان غربی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: به علت مقارن شدن فرصت نام نویسی مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قران کریم با امتحانات، مهلت‌ نام‌نویسی تا 25 تیرماه تمدید شد.
اختتاميه دومين دوره مسابقات قرآن حوزه هاي علميه کشور
حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با انتشار بنر، پوستر، اعلامیه های تبلیغی جهت برگزاری سومین دوره ی مسابقات استانی اذان، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، ابتهال و دعا، فراخوان داده است.

وی با اشاره به تمدید مهلت ‌نام‌نویسی جهت شرکت در این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 تیرماه با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها نسبت به شرکت در این مسابقات اقدام کنند.

بنابر اعلام این مقام مسؤول، برای شرکت در این دوره از مسابقات محدودیت سنی وجود ندارد.

حجت الاسلام بیگی، مدح، منقبت و فضائل اهل بیت به ویژه امام سجاد(ع)، موضوعات مرتبط با بیداری اسلامی(وحدت اسلامی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی) و اهمیت جهاد در اسلام را از موضوعات مسابقه در بخش مدیحه سرایی اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش همخوانی قرآن کریم نیز، آیات مرتبط با موضوع ولایت و جهاد و استفاده از آثار قطعات تقلیدی ماندگار قاریان مشهور ایرانی و مصری مد نظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: عناوین پیشنهاد شده در بخش ابتهال و دعا، ادعیه و مناجات های ماثوره به ویژه فرازهای منتخب از صحیفه سجادیه و جامعه کبیره، اشعار شعرای نامدار و معتبر‌(عرب زبان) در مدح و اهل بیت یا مسائل اعتقادی‌(ولایت، انتظار) است.

وی با بیان این‌که، مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم با هدف ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات نیمه دوم تیرماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بیگی زمان برگزاری مسابقه تواشیح، همخوانی قرآن کریم و ابتهال خواهران را بیست و هشتم و مسابقات اذان، تواشیح، ابتهال و همخوانی قرآن کریم برادران را سی و سی و یکم تیرماه سالجاری اعلام کرد و گفت: مسابقه اذان ویژه برادران ارومیه نیز بیست و نهم تیرماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، سومین دوره از مسابقات استانی اذان، ابتهال، همخوانی قرآن کریم و تواشیح در مسجد نرگس خاتون ارومیه برگزار می شود./936/پ203/س
ارسال نظرات