۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۲۳۵
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

جهاد اقتصادی خنثی کننده توطئه‌های اقتصادی دشمنان است‌

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هریس گفت: اگرچه اقتصاد در جهان بینی توحیدی، اصل نیست؛ اما حکومت اسلامی با تأسی از حکومت پیامبر و حضرت علی‌(ع) رفاه عمومی و تأمین نیازهای معیشتی مردم را وظیفه حاکمیتی خود می‌داند.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت،‌ امروز در دانشگاه آزاد اسلامی سراب به تبیین رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی پرداخت و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ترس از فراگیر شدن مدل مدیریتی ارائه شده از سوی ایران اسلامی در منطقه و جهان درصدد آسیب رساندن به انقلاب از طریق تضعیف ساختارهای اقتصادی هستند.

وی افزود: 33 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اثبات مدیریت آن در اداره کشور،موج بیداری ملت ها در کشورهای منطقه با الهام از انقلاب اسلامی شروع شده و یاس و ناامیدی را به اردوگاه دشمنان مستولی کرده است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اگرچه اقتصاد در جهان‌بینی توحیدی زیربنا و اصل نیست؛ اما حکومت اسلامی با تاسی از حکومت پیامبر و حضرت علی‌(ع) رفاه عمومی و تأمین نیازهای معیشتی مردم را وظیفه حاکمیتی خود می‌داند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی اعمال تحریم‌های اقتصادی و القای ناکارامدی نظام اسلامی در عرصه اقتصاد را در راستای تلاش دشمنان در جهت ایستایی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: جهاد اقتصادی در حقیقت تلاش برای مبارزه با توطئه‌های اقتصادی دشمان است.

امام جمعه هریس لازمه تحقق برنامه چشم انداز و برنامه دوم توسعه را داشتن اقتصاد پویا عنوان کرد و بیان داشت: مدیریت تولید، توزیع و مصرف باید به صورت مطلوب در کشور صورت گیرد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: سه ماه بعد از سال جهاد اقتصادی دستگاه‌های دولتی باید کارنامه قابل قبولی از خود در این‌باره ارائه دهند.

امام جمعه هریس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز بسیج اساتید گفت: تفکر بسیج به عنوان مدل مدیریتی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جهانیان عرضه شد.

حجت الاسلام احمدی یادآورشد: علت این‌که جمهوری اسلامی به عنوان مدل حکومتی انتخاب شد نقش بی بدیل دین و احکام الهی در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم بود که تا قبل از انقلاب از سوی حکومت‌های مختلف این نقش نادیده گرفته شده بود.

مشاور استاندار در امور روحانیت با تاکید بر نقش تاریخی روحانیت اصیل کشور در همراهی و هدایت مردم گفت: در جریان انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن روحانیت نقش مهمی در ادامه مسیر انقلاب و جلوگیری از انحراف آن داشته‌اند.

وی وجود شخصیت‌های بزرگ روحانی شهرستان سراب در حوزه‌های علمیه را منشأ خیر و برکت برای مردم منطقه دانست و افزود: علامه امینی که از افتخارات جهان اسلام است از جمله این شخصیت‌ها است./949/پ202/س

ارسال نظرات