۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۲۶۴
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

سازمان تبلیغات اسلامی باید حالت رزمی و عملیاتی به خود بگیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: لازم است سازمان تبلیغات اسلامی از حالت سازمانی، تبلیغاتی و تشکیلاتی در بیاید و حالت رزمی و عملیاتی به خود بگیرد و وارد عرصه تبلیغ دینی در تمام زوایا شود.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای رسا و تأثیر گذار در رشد و گسترش دین مطرح بوده است، به ویژه دین اسلام اهمیت و جایگاه خاصی برای تبلیغ قائل است.

وی در ادامه با بیان این که از یک سو تبلیغ دینی بدون متولی و از سوی دیگر دارای متولی بسیار است، اظهار داشت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از مقوله های مظلوم کشور است و باید بیش از این فرصت، بودجه و برنامه گذاشت تا تبلیغ دینی بالنده‌تر بشود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر تعیین متولی مشخص برای تبلیغ دینی اظهار داشت: هر چه بیشتر وقت و سرمایه صرف تبلیغ دینی شود، بیشتر می توان در مقابل تهاجم بی امان دشمن علیه دین ایستادگی کرد.

وی با اشاره به پیام امام خمینی مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) ابتدای انقلاب اسلامی دستور تأسیس نهادهای انقلابی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، جهادسازندگی، کمیته امداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مانند آن را دادند که هر کدام به فراخور مأموریتی که داشتند، منشأ اثرات و برکات فراوانی بوده‌اند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ سازمان تبلیغات اسلامی هم با فرمان امام خمینی در سال 1360 به عنوان یک سازمان تبلیغی ـ فرهنگی تأسیس شد تا متولی تبلیغ دینی باشد و تبلیغات دینی در این سازمان، برنامه ریزی، راهبری و سیاست گذاری شود و نهادهای فرهنگی و تبلیغ دینی پشتیبان این نهاد باشند.

وی با اشاره به ضرورت بررسی کارشناسی و میدانی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی، تأکید کرد: باید بررسی کرد که سازمان تبلیغات اسلامی چه اندازه به اهداف خود جامه عمل پوشانده است یا بررسی کرد آیا سازمان تبلیغات در راستای همان اهدافی که مورد نظر امام خمینی(ره) بود گام برداشته است یا هم اکنون چه مقدار به منویات مقام معظم رهبری عمل می کند یا بررسی شود نهادهای تبلیغی دیگر چه مقدار سازمان تبلیغات اسلامی را در راستای انجام وظایفش یاری کرده اند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که عرصه تبلیغ دینی یک عرصه پهناور است تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در یک بعد و برهه توانسته است موفقیت هایی را در عرصه تبلیغ دینی برآورده کند و در یک بعد و برهه ای با آن انتظاراتی که نظام و جامعه از او دارد همراه نیست.

وی با تأکید بر این که سازمان تبلیغات اسلامی باید فعال تر از گذشته فعالیت کند، ادامه داد: ما امروز در حالت جنگ و رزم با دشمن در عرصه فرهنگی و دینی هستیم، از این رو لازم است سازمان تبلیغات از حالت سازمانی، تبلیغاتی و تشکیلاتی در بیاید و حالت رزمی و عملیاتی به خود بگیرد و وارد عرصه تبلیغ دینی در تمام زوایا شود.

این فعال عرصه تبلیغ دینی بیان داشت: مجموع فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی مفید و مؤثر بوده است، اما با انتظارات مردم، ذائقه جامعه و اهداف بلند نظام و با توجه به تهاجمی که شاهدش هستیم، با حد مطلوب فاصله دارد./919/ت302/ع

ارسال نظرات