۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۲۸۶
مدیر حوزه ‌علمیه خواهران آذربایجان غربی:

بیان شفاف آموزه‌های دینی از ‌ترویج انحراف جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: اگر متولیان مسائل فرهنگی از رسالت اصلی خود که همانا بیان شفاف و بی‌پیرایه معارف اسلامی است، غفلت کنند، زمینه برای ورود انحرافات به بطن مفاهیم و ارزش‌های دینی فراهم می‌شود.
تبليغ/1
حجت الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، ‌در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در ارومیه‌ گفت: دین مبین اسلام مکتبی برای آسایش دنیا و آخرت مردم است، وقتی افراد حقیقت مکتب اسلام را به خوبی و بدون حاشیه دریابند، بدون شک خود در مسیر اجرای احکام و دستورات الهی حرکت می کنند.

وی یکی از عوامل دین گریزی در جامعه را افراط و تفریط در بیان احکام و باید و نبایدهای دینی عنوان کرد و افزود: اگر متولیان مسائل فرهنگی از رسالت اصلی خود که همانا بیان شفاف و بی پیرایه معارف اسلامی است، غفلت کنند، زمینه برای ورود انحرافات به بطن مفاهیم و ارزش‌های دینی فراهم می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: ما معتقدیم همه بایدهای دینی در راستای سعادت و کامیابی دنیوی و اخروی بوده و انجام آنچه را که خداوند بر انسان حرام کرده است، ارمغانی جز اضمحلال و نابودی در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه قلوب مردم جزیره العرب را برای گرایش به سمت پذیرش دین مبین اسلام سوق داد بیان گویا، روان و صریح باورها و ارزش های دینی از زبان پیامبر گرامی اسلام بود.

حجت الاسلام غنی زاده، با اشاره به حرکت های عدالت خواهانه کشورهای منطقه و گسترش موج اسلام خواهی در میان ملتها، خاطرنشان کرد: این حرکت ها بیانگر این مطلب است که استفاده صحیح از ظرفیت های تبلیغی می تواند نه تنها طرز تفکر و اندیشه مردمی را تغییر دهد بلکه قادر است سیاست های کلان حکومتی را با چالش های جدی مواجه سازد.

تلفیق شیوه های سنتی و جدید تمام جامعه را در تبلیغ دینی مشمول می کند

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، تبلیغ چهره به چهره را بهترین نوع تبلیغ دانست و اضافه کرد: گرچه شیوه های سنتی تبلیغ همچنان کارآیی خود را در جامعه دینی ما هنوز حفظ کرده اند، اما با توجه به هجمه های وسیع بیگانگان و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به هویت اصیل اسلامی جا دارد که که در حکومت اسلامی علاوه بر رویه سنتی به راهکارها و دستاوردهای جدیدی متوسل شویم تا متناسب با امروز بتوانیم تمامی اقشار جامعه را مشمول فعالیت های تبلیغی خود کنیم.

وی در ارتباط با نقش و جایگاه جامعه روحانیت در بالابردن ظرفیت های تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که می فرماید، اگر عالمی بدعت را ببیند و در مقابل آن نایستد مسلمان نیست، روحانیون و مبلغان دینی سفیران اندشه و باورهای اسلامی هستند و صیانت از تمامی ارزشها و اشاعه اسلام ناب محمدی رسالت اصلی این قشر است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و فرهنگی باید به کارشناس این حوزه سپرده شود، اظهار داشت: کسانی که می خواهند به کار در این عرصه بپردازند باید با این حوزه آشنا باشند در غیر این صورت نتایج مورد نظر را به دست نخواهند آورد و حتی چه بسا ممکن است گاهی نظریه هایی در حوزه های دین ارائه شود که مغایر با اصول قرآنی، ارزشها، باورها و دستورات الهی است./936/ت302/س
ارسال نظرات