۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۲۸۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نظام سلطه در برابر قدرت ملت ایران مستأصل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به این که دنیا دیگر توان مقابله با گفتمان انقلاب و امام راحل را ندارد، گفت: امروز آمریکا و همپیمانانش که‌ همه توان خود را برای براندازی این نظام به کار گرفته اند در برابر قدرت این ملت مستأصل شده‌اند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه درگیلان، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی بسیج دانشگاه‌های استان، با اشاره به این که سال‌ها در این کشور شاهد تبلیغات دشمنان دین به ویژه کمونیست‌ها ‏بودیم که داعیه‌ مبارزه با سرمایه‌داری و استکبار داشتند، گفت: آنها معتقد بودند، دین با علم ‏سازگار نیست و فکر می‌کردند هر چه جامعه سوادش بالا رود و از اسرار آفرینش آگاه ‏شود، فاصله‌اش از دین بیشتر می‌شود و بر این اساس بسیاری از جوانان مذهبی ما ‏را فریب دادند.

وی با اشاره به این که روزگاری بر ما گذشت که نسل جوان آن دوران ما فکر می‌کردند، علم با دین سازگار نیست و ‏باید برای مبارزه به گروه‌های تندرو و کمونیست موافق با مبارزه مسلحانه بپیوندند، افزود: متأسفانه همین گروه‌های منحرف و التقاطی بسیاری از جوانان انقلابی و مؤمن ما را به دام خود کشاندند و افکار آنها را برای خود کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گروه های التقاطی آن گونه افکار پلید و منحرف خود را در اذهان جوانان ما نهادینه کردند که جوان ایرانی با ‏داشتن ایمان و تقوای الهی فکر می کرد نمی‌توان انقلابی بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ادامه داد: اما شهید چمران اثبات کرد می‌شود در سطح عالی ‏علمی و با تز درجه اول از بزرگ‌ترین دانشگاه جهان، برای حفظ اسلام و انقلاب می‌توان ‏مبارز و انقلابی شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید چمران در دورانی از زندگی خود از آمریکا به لبنان آمد، ‏مسلمان‌های ما حاضر نبودند او را پذیرا باشند، چون جامعه آن روز لبنان این فکر ‏انقلابی حزب الله را نداشت.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ‏وقتی در کشور ما محیط آماده شد، شهید چمران به عنوان رهبر جنگ‌های نامنظم انتخاب شد و علیه صدامیان و ‏گروه‌های منحرف در کردستان به پیکار پرداخت تا جایی که برای فرزندان انقلاب ما یک اسوه ‏شد که روز شهادت او به نام روز استادان بسیجی، نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: شهید چمران تبدیل به اسطوره‌ای شد که ثابت کرد با داشتن عالی‌ترین درجات علمی می‌توان در خط ‏مقدم با استعمار و استکبار مبارزه کرد و پیشگام مبارزه شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که همه القاب، عناوین و آوازه ها در طول تاریخ سه دهه گذشته به برکت از خودگذشتکی‌ها و تلاش‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، افزود: امام راحل این انقلاب بزرگ را به وسیله فرزندان معنویش پدید ‏آورد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که در دوره‌ای در دانشگاه‌ها حتی نمی‌شد اسمی از نماز، خدا و دین را میان آورد، گفت: اما امروز به برکت همین انقلاب و آرمان‌های امام راحل بهترین استادان ‏ما افتخارشان این است فردی مسلمان و در خط ولایت فقیه هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان پرچم‌دار استکبار ستیزی در دنیا، به الگویی برای همه ملت های آزادی خواه دنیا تبدیل شده است، افزود: امروز گفتمان امام راحل و ارزش های این انقلاب محور همه قیام های مردمی خاورمیانه است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که دنیا دیگر توان مقابله با گفتمان انقلاب وامام راحل را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و همپیمانانش که همه توان خود را برای براندازی این نظام به کار گرفته اند در برابر قدرت این ملت مستأصل شده اند./950/پ202/س
ارسال نظرات