۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۳۱۴
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

معتقد به موازی‌کاری در نهادهای تبلیغی نیستم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که معتقد به موازی‌کاری در نهادهای تبلیغی نیستم، گفت: نهادهای تبلیغی باید خدمات خود را به صورت رقابتی به جامعه ارائه دهند.
حجت الاسلام روحاني نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي


حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی‌(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی گفت: اگر تشکیلاتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس نمی‌شد، انتقال پیام انقلاب به جامعه بشری میسور نبود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی ارزشی و فرهنگی است؛ از این‌رو ضرورت داشت که این ارزش‌ها و فرهنگ دینی را به جامعه بشری که تشنه معارف حق و حقانیت بودند برسانیم، هرچند به صورت پراکنده در این زمینه کار شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد به بیان وظایف سازمان تبلیغات اسلامی از دیدگاه امام راحل پرداخت و گفت: سازمان تبلیغات موظف است مردم را با اسلام و ارزش‌های انقلاب آشنا و پیامدهای به انحطاط کشیدن اخلاق و رفتار جامعه را برای بشریت به ویژه مردم ایران ترسیم کند.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهاد فرهنگی دینی نیست که در حوزه تبلیغ فعالیت می‌کند، بلکه حوزه‌های دینی با قدمت بیش از هزار سال در توسعه فرهنگ دینی و معارف ناب اهل بیت‌(ع) و حفظ، صیانت و حراست از کیان، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب رسالت سنگینی برعهده دارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به توطئه‌های فراوان دشمنان برای به سقوط کشاندن نظام اسلامی و از بین بردن انقلاب، گفت: تلاش‌های همه جانبه دستگاه‌های تبلیغی کشور، توانسته است مسائل پیش آمده را به خوبی برای جامعه تشریح و روشنگری کند.

وی با بیان این‌که توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری با تلاش مبلغان دین خنثی شده است، استراتژی دشمن را در دهه سوم انقلاب متفاوت از گذشته دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی و نهادهای مستقر در آن، افزون بر مقابله با توطئه‌های دشمن در تلاشند تا اهداف و آرمان انقلاب را به گوش جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: این بیداری را می‌توان زاییده اطلاع‌رسانی، تبیین اهداف و ارزش‌های اسلامی دانست که امروزه در برخی کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیراسلامی شاهد آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تجمیع نهادهای تبلیغی و فرهنگی را ضروری ندانست و با بیان این‌که معتقد به موازی‌کاری در نهادهای تبلیغی نیستم، گفت: نهادهای تبلیغی خدمات خود را به صورت رقابتی به جامعه ارائه دهند تا آحاد جامعه بتوانند قدرت انتخاب بهتری در این‌باره داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار برآورده شدن نیازهای تبلیغی و استقرار مناسب مبلغان در نقاط مختلف کشور شد و افزود: نهادهای تبلیغی در بحث اعزام مبلغ هماهنگ باشند تا تداخلی در کار و محل استقرار مبلغان به وجود نیاید.

وی در ادامه درس‌های متداول حوزه‌های علمیه را به تنهایی پاسخ‌گوی نیازهای علمی مبلغان ندانست و گفت: ‌اگرچه دروس متداول حوزه‌های علمیه بنیه علمی طلاب را تقویت می‌کند و به آنها این توان را می‌دهد تا پیچیده‌ترین متون را مطالعه کنند، اما قطعاً به بازنگری نیاز دارند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد تدریس مباحث جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مدیریت، علوم ارتباطات و فناوری، شناخت مکاتب و معنویت‌های کاذب را در حوزه‌های علمیه ضروری دانست و ابراز داشت: طلاب می‌توانند با ورود در عرصه هنر و با ساخت فیلم‌های مناسب براساس آموزه‌های دینی، معارف اهل بیت‌(ع) را به سراسر دنیا عرضه کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با بیان این‌که آنچه امروزه برای مبلغان تدریس می‌شود، روش انتقال آموخته‌ها نیست، برگزاری دوره‌های پودمانی کوتاه مدت تبلیغ را در راستای ارتقای علمی و انتقال تجارب تبلیغی مبلغان مثبت ارزیابی کرد.

وی با تأکید بر تدریس مهارت‌های تبلیغی و آموزش‌های کاربردی طی دوره‌های پودمانی تصریح کرد: بر کسانی که به عرصه تبلیغ چهره به چهره ورود پیدا می‌کنند، لازم است با بهره‌مندی از تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و مهارت‌ها، مفاهیم ضروری را به مخاطبان انتقال دهند. /920/ت301/ع

ارسال نظرات