درک مخاطب مهمترین مسئله در امر تبلیغ است
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راشد یزدی در مراسم اختتامیه طرح علمی کاربردی همسران مبلغان که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان این که مبلغان خواهر درک بهتری از مسائل و نیازهای مخاطبان خواهر دارند افزود: ابتکار و ذوق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استفاده از همسران مبلغان و خواهران مبلغ در تبلیغ قابل تحسین است.
وی اظهار داشت: با توجه به این که تعداد بانوان در جامعه کمتر از آقایان نیست و حضور زنان در همه عرصه های اجتماعی کاملا مشهود است بهترین را ه هدایت فکری و تبلیغ دینی برای آنها استفاده از مبلغان خواهر است.
حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که اعزام خواهران مبلغ به مناطق محروم و محدود از نظر جمعیت اهمیت زیادی دارد گفت: تبلیغ دین و بیان موضوعاتی مانند حجاب، عفاف، همسر داری و تربیت فرزندان برای بانوان از سوی مبلغان خواهر و همسران مبلغان تاثیر بیشتری از بیان آن توسط مبلغان دارد.
خطیب پیشکسوت کشور بیان داشت: مردم از رفتار عملی مبلغان و همسران مبلغان در ایام تبلیغ الگو می گیرند و بهترین و تاثیر گذارترین شیوه تبلیغ، تبلیغ عملی است.
حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که مبلغان در تبلیغ باید از بیان ساده و شیوا استفاده کنند اظهار داشت: وظیفه روحانیان تحصیل علم و تبلیغ دین است وبیان احکام و ارزش های دینی برای رساندن پیام الهی به مخاطب باید به شکل ساده و با زبان مردم باشد.
وی با بیان این که اسلام دین علم است و هیچ نکته خلاف عقلی در آن وجود ندارد خاطر نشان کرد: سلاح مبلغان علم و فرهنگ اسلامی است و کسی که می خواهد اسلام را ترویج کند و مسیر نوع اندیشیدن مردم را در صراط مستقیم اسلام قرار دهد باید به شناخت کامل اسلام اهتمام داشته باشد.
حجت الاسلام راشد یزدی افزود: ساده زیستی نیز از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه مبلغان دین باشد و در این راه هرچه اخلاص بیشتر باشد سختی کار کمتر و شیرینی کار بیشتر است.
وی در پایان اضافه کرد: ازویژگی های دیگر مبلغان روحیه ظلم ستیزی است و مبلغان باید در مبارزه با ظلم پیشگام باشند. /916/د102/ع