۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۳۲۷
رییس تبلیغات اسلامی سراب:

اطلاع‌رسانی دینی بدون تلاش همگانی اثرگذار نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی وظیفه همگانی بوده و ویژه‌ ادارات تبلیغات اسلامی نیست.
حسيني،رئيس اداره تبليغات اسلامي سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام سید محمد علی حسینی‌، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب، روز گذشته در دیدار با شورای سردبیری مجله به سوی نور پایگاه مقاومت بسیج شبکه بهداشت سراب گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی وظیفه همگانی بوده و ویژه‌ اداره تبلیغات اسلامی نیست.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نقش هماهنگی و جهت‌دهی را در این زمینه دارد و نمی‌تواند همزمان نقش اجرایی‌ را نیز داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب با تأکید بر مردمی‌بودن مسأله تبلیغ ‌یادآورشد: در برگزاری جشن ها و مراسم های مناسبتی مساجد باید نقش محوری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر به ایام سوگ و عزای ائمه اطهار(ع)‌ توجه نشان می دهیم باید ولادت و اعیاد اسلامی نیز در عرصه تبلیغ مهم شمرده شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: حکومت به تنهایی نمی‌تواند این ناهنجاری‌ها را ریشه کن کند بلکه باید نظام جامعی در کشور شکل بگیرد که آحاد مردم در ان نقش داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب با بیان این‌که اسلام به موعظه درونی فرد تأکید دارد، تصریح کرد: اگر انسان‌ها از درون در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه شوند‌، در ان صورت اصلاح جامعه میسر خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی نقد و بررسی اعمال و رفتارها را در اصلاح امور مؤثر دانست و ابراز داشت: نخستین منتقد اعمال و رفتار یک فرد باید خود آن فرد باشد‌؛ چرا که در اسلام مسلمانان به سنجش و محاسبه اعمال روزانه خود سفارش شده‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب‌، موفقیت نشریات و روزنامه های مختلف را ‌به پذیرش آنها از سوی مخاطبان وابسته دانست و تاکید کرد: متاسفانه برخی جراید و مجلات‌ توان جذب مخاطب را ندارند.

وی پیشنهاد کرد: کیفیت مطالب برکمیت آن رجحان داشته باشد، و تلاش شود تا مطالب به صورت تخصصی و کوتاه به مخاطبان ارائه شود.

گفتنی است، به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اعضای شورای سردبیری مجله به سوی نور پایگاه مقاومت بسیج شبکه بهداشت و جمعی از نویسندگان بسیجی با رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب دیدار کردند./949/پ202/س
ارسال نظرات