۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۳۳۰
آیت الله موسوی جزایری:

قضاوت جزء شئونات ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، اذعان داشت: قضاوت از شئون ولی فقیه است و ولی فقیه سمت‌های خود را قسمت‌ کرده‌اند و فصل خصومات و حدود را در نظام اسلامی ایران به دستگاه قضایی سپرده است.
آيت الله جزايري، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، روز گذشته در دیدار رییس کل و پرسنل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان خوزستان که در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان این که قضات در بین مردم به حق حکم کنند، اظهار داشت: حکام قضاوت، اجرای حدود، فصل خصومات، تنبیه متجاسرین و اشرار، اصلاح حال جامعه و اجرای درست عدالت در جامعه در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: قضاوت از شئون ولی فقیه است و ولی فقیه سمت‌های خود را قسمت‌ کرده‌اند و فصل خصومات و حدود را در نظام اسلامی ایران به دستگاه قضایی سپرده است.

نظارت تام بر امور اجرایی و مملکتی از وظایف ولایت فقیه است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که نظارت تام بر امور اجرایی و مملکتی از وظایف ولایت فقیه است، ابراز داشت: ولایت فقیه با نظارت کامل خود از گرفتن زیاد و غیر قانونی عوارض از مردم جلوگیری و بر بیت المال تصرف کامل دارند تا حدی که صرف همه بودجه‌های مملکتی در نظام اسلامی باید از فیلتر ولایت فقیه عبور کند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان اضافه کرد: اگر خواهان جامعه‌ای سالم و عدالت‌گستر هستیم باید از همه قوانین که ولایت فقیه وضع می‌کنند اطاعت و پیروی کرد که این قوانین ولایت فقیه در اختیار قوه مقننه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این که جذب استان خوزستان نسبت به قاضی ضعیف است، بیان داشت: کثرت کاری یک قاضی در دادگاه بسیار زیاد و طاقت فرسا است و شاید علت کم بودن قاضی در استان خوزستان علاوه بر گرمای هوا و گرد و خاک مشغله فراوان کاری این شغل پر مخاطره است.

احداث دانشکده قضایی برای جذب قاضی در استان خوزستان

امام جمعه اهواز، با بیان این که که در استان خوزستان مراجعه مردم به دادگستری بسیار فراوان است، یادآور شد: باید تعداد قضات در استان خوزستان را بالا برد که یکی از بهترین راهکارها برای این کار احداث و ایجاد دانشکده قضایی در استان خوزستان است؛ از این رو برای جذب قضات در دادگستری خوزستان باید اولویت را برای قشر بومی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، افزود: باید پیشرفت در کار قضایی خوزستان به جایی برسد مردم در هنگام استراحت، دغدغه ای از وجود دزد برای ضربه زدن به مال و خانواده خود نداشته باشند.

وی خاطرنشان با اشاره به موفقیت‌های امنیتی در برخی استان‌های کشور ابراز داشت: امنیت کنونی که حاکم بر استان قم است مختص به مرکز استان نمی شود بلکه در مناطق دورافتاده این استان وضعیت مطلوب حاکم ایت و مردم دغدغه زیادی از وجود دزد در مناطق خود ندارند.

آیت الله موسوی جزایری، به تبیین علت اصلی وضعیت امنیتی خوب و مطلوب استان قم پرداخت و بیان داشت: علت اصلی این است که کادر قضایی دادگستری این استان تکمیل شده است و رسیدگی به مشکلات مردم به روز و بدون تأخیر انجام می شود که علاوه بر فعالیت خوب دستگاه قضایی این استان فرهنگ عمومی مردم استان قم بالا و سبب وجود این امر مثبت و مطلوب در استان شده است.

خواستار حضور رییس قوه قضائیه در استان خوزستان هستیم

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، کمک رسانی در امور قضایی و حل مشکلات مردم را از ضروری خواند و اذعان داشت: متجاوزین و اشرار مانند صدام هستند و فقط حرف زور را متوجه می شوند که برای توقف این امر باید هیمنه، قدرت و تسلط قوه قضائیه بیشتر بشود و این امور را به خوبی کنترل کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با ارائه پیشنهادی مبنی بر این که رییس دستگاه قضائیه کشور، آیت الله آملی لاریجانی را به استان خوزستان دعوت کنیم، ابراز داشت: درباره رسیدگی به امور قضایی استان خوزستان دعوت از رییس قوه قضائیه بسیار خوب و مؤثر است.

اجرای طرح مالک در استان خوزستان تداوم یابد

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود به طرح ضربتی مالک برای مبارزه با اشرار و متجاوزین در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: طرح مالک که با همکاری نیروهای مقاومت بسیج و نیروی انتظامی برای مقابله با اشرار تأسیس شده است بسیار خوب و ارزنده است و ما به تداوم این طرح ارزشمند در استان خوزستان تأکید داریم./9461/پ201/س
ارسال نظرات