۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۳۸۰

آغاز پذیرش طلاب سطح 2 و 3 در حوزه علمیه طالبیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز از علاقه مندان به تحصیل در سطوح 2 و 3 حوزه نام نویسی می کند.
حوزه علميه طالبيه تبريز


حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مرکز علوم اسلامی که از ابتدای سال تحصیلی 89 – 90 موفق به اخذ کد مستقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور شده است، از علاقه مندان به تحصیل در سطوح 2 و 3 حوزه نام نویسی بعمل می آورد.

وی خاطر نشان کرد: دارا بودن صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، دارا بودن حداقل معدل کل 16 و معدل 15 در دروس اصلی پایه ششم، قبولی در آزمون شفاهی، تعهد به انجام فعالیت های علمی و پژوهشی و موافقت مدرسه محل تحصیل از جمله مهمترین شرایط نام نویسی برای طلاب سراسر کشور است.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: علاقه مندان برای نام نویسی می توانند تا سی ام تیر ماه سالجاری به معاونت آموزشی حوزه علمیه طالبیه واقع در تبریز، خیابان شهید مطهری(راسته کوچه) جنب مسجد جامع مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اردوی زیارتی و علمی طلاب حوزه علمیه طالبیه خبر داد و گفت: این اردوی فرهنگی با حضور خانواده های طلاب و پس از اتمام امتحانات خرداد به مقصد مشهد مقدس برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه گفت: دیدار با مراجع و علما، بازدید از مدارس علمیه موفق و نمونه، برگزار جلسات اعتقادی و مذهبی و همچنین زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت از مهمترین برنامه های این اردو بود.

حجت الاسلام سیدی ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه تبریز در شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسیده است، افزود: با تصویب این طرح، 250 میلیارد ریال برای تملک زمین های اطراف حوزه علمیه طالبیه در مسیر ورودی راسته کوچه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به توافق مقدماتی به عمل آمده با شهرداری تبریز، گفت: مقرر شده کمیته مطالعاتی و عملیاتی طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه در تبریز فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تصریح کرد با عملیاتی شدن طرح توسعه طالبیه، ظرفیت پذیرش این مرکز چند برابر شده و مرکزیت این حوزه در شمال غرب کشور و منطقه قفقاز و آسیای میانه احیا خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات