۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۴۲۹
خطیب جمعه رشت:

فهم ارزش‌های اجتماعی حاصل رعایت عفاف است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت گفت: فهم ارزش‌های اجتماعی دین، پاسداری از فطرت انسانی و ادب از ارکان عفاف است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان گیلان با گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه‌، با اشاره به تاکید رییس قوه قضائیه در خصوص کاهش زمان دادرسی‌ها‌ ابراز داشت: کاهش زمان دادرسی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از دستگاه قضا است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود همگان را به تبعیت از ولایت فقیه فراخواند و گفت: وظیفه مسؤولان در این زمینه سنگین تر است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، اقدامات ناتو را در بمباران کشورهای اسلامی محکوم کرد و گفت: کشتار مردم مسلمان و اتخاذ موضوع منفعلانه نشانه دروغگویی غرب است.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: غرب برای تامین منافع خود در منطقه از دست زدن به هیچ جنایتی فروگذار نیست.

خطیب نماز جمعه رشت، با بیان این که مسؤولان باید مراقب اطرافیان خود باشند، گفت: بسیاری از جریانات انحرافی از کنار مسؤولان خدوم و دلسوز اهداف خود را دنبال می کنند.

حجت الاسلام صدیق عربانی، تبعیت از ولایت فقیه را تنها راهکار در امان ماندن از توطئه های دشمنان خواند و خاطرنشان کرد: پیوند با ولایت مانع از انحراف و به دام دشمنان افتادن می شود.

وی در خطبه نخست، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ و حجاب در جامعه اظهار داشت: برای داشتن نسلی سالم و عفیف در آینده باید زنان و مادرانی عفیف تربیت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، التزام به رعایت فرهنگ حجاب را مایه جلب رحمت الهی دانست و گفت: عفت باعث می شود استعدادهای نهفته در وجود افراد جامعه در مسیر الهی شکوفا شود.

خطیب نماز جمعه رشت، عفت را بازداشتن نفس از گناه تعریف کرد و گفت: فهم ارزش‌های اجتماعی دین، پاسداری از فطرت انسانی و ادب از ارکان عفاف است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه نسبت به هوشیاری والدین در خصوص برنامه ریزی برای اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان تاکید و اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج و سازمان تبلیغات برنامه های گسترده ای برای تابستان دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اجرای طرح نشاط معنوی ویژه ایام تابستان در بقاع متبرکه گفت: اداره اوقاف و امور خیریه با اجرای این طرح توانایی پذیرش مخاطبانی از همه سطح را دارد.

حجت الاسلام صدیق عربانی  با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث، این روز را از اعیاد بزرگ دنیای اسلام و جهان بشریت توصیف کرد و گفت: اگر واقعه مبعث اتفاق نمی افتاد جهان در گمراهی و جهل غوطه ور بود.

خطیب نماز جمعه رشت یادآور شد: تبعیت از آموزه های اسلامی و سیره پیامبر اکرم(ص) باعث شد در زندگی این جهان از نور و معنویت الهی بهره ببریم./950/پ201/س
ارسال نظرات