۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳
آیت الله طبرسی:

‌شهید بهشتی مظهر عدالت علوی و خار چشم دشمنان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، شهید بهشتی را عالم و اسلام شناسی بزرگ برای نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی مظهر عدالت علوی بود و در زمان حیات مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامی‌داشت هفتم تیر، سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران وفادارش‌ گفت: شهید بهشتی یک شخصیت کم‌نظیر و بزرگ برای نظام اسلامی بود و از جنبه‌های فکری، عقیدتی و سیاسی شخص بسیار متفکری بود. 

وی، شهید بهشتی را عالم و اسلام شناسی بزرگ برای نظام اسلامی معرفی کرد و با بیان این که این شهید راه اسلام و انقلاب تشنه خدمت بود، افزود: ایشان به حق شهید بهشتی معمار دستگاه قضای اسلامی نام گرفت. 

امام جمعه ساری، حق‌پذیری، صبر و بردباری و ساده‌زیستی را از ویژگی‌های آیت‌الله شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: شهید بهشتی مظهر عدالت علوی بود و در زمان حیات مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به نقش این مجموعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در حقیقت به عنوان نبض و نماد اصلی یک حکومت اسلامی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به جایگاه دستگاه قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز دستگاه قضایی کشور وظیفه برقراری عدالت را در حکومتی اسلامی برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

امام جمعه ساری، حضرت علی(ع) را نماد عدالت در دنیای اسلام معرفی کرد و با بیان این که برپایی عدل یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تأکید این امام همام بود، افزود: برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت علی(ع) بود و آن حضرت دشمن ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه‌کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه‌های خود همواره بیان می‌کردند.

وی با بیان این که در اندیشه علوی عدالت مایه حیات و زندگی است، تصریح کرد: امیر مؤمنان(ع) برپایی عدل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت خود بیان کرده بودند و همواره بر برپایی این مسأله مهم در جامعه تأکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به این که هدف از قضاوت از دیدگاه امیر‌ مؤمنان(ع) گسترش قسط و عدالت، احقاق حق و ابطال باطل، گرفتن حق ناتوان از توانمندان است، بیان داشت: آن امام همام همواره به دنبال ایجاد مساوات و اصلاح‌گری جامعه در ابعاد مختلف بود.

آیت الله طبرسی، امنیت و آسایش مردم را در گرو اجرای صحیح عدالت از سوی دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: امروز امنیت اخلاقی و اجتماعی، حقوقی، مالی، فردی، حفظ ناموس و دیگر مسائل جامعه در گرو اجرای عدالت از سوی دستگاه قضایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و با اشاره به این که جهاد در عرصه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف به خودکفایی می‌رساند، گفت: توسعه همه جانبه کشورمان نتیجه جهاد در عرصه اقتصاد خواهد بود.

امام جمعه ساری با بیان این که شعار جهاد اقتصادی اختصاص به زمان خاصی ندارد، گفت: آحاد مردم و مسؤلان جامعه اسلامی باید شعار جهاد اقتصادی را همیشه مد نظر داشته باشند.

وی، تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی را سبب شکوفایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه کشورمان نتیجه جهاد در عرصه اقتصاد خواهد بود.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که بیداری اسلامی که امروز در منطقه ایجاد شده برگرفته از اندیشه متعالی امام راحل است، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان منطقه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی حرکت‌های آزادی‌خواهانه خود قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اندیشه و گفتمان امام راحل انقلاب جدیدی در دنیا ایجاد کرد، گفت: خیزش های مردمی در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه تنها گوشه ای از تأثیر آن اندیشه های ناب و متعالی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بیداری اسلامی را بزرگ‌ترین هدف امام خمینی(ره) دانست و با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب با این هدف رهبری یک نهضت بزرگ اسلامی را آغاز کرد، گفت: این شخصیت بی نظیر قرن حاضر با پشتوانه مردمی توانست بساط یک رژیم فاسد و دیکتاتور را برچیند./950/پ201/س
ارسال نظرات