۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۴۴۸
حجت الاسلام و المسلمین حسنی:

قضاوت الهام‌گرفته از آموزه‌های دینی، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: قضاوت و داوری با الهام از آموزه های دینی و قرآنی تاثیرگذاری بیشتری در ایجاد نظم و آرامش جامعه دارد.
غلامرضا حسني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای‌ حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: باید با الگو قرار‌دادن امام عصر‌(عج) در برقراری عدل و عدالت، عمل به دستورات دینی در مسأله قضاوت را مد نظر داشته باشیم.

وی از شهید بهشتی به عنوان یکی از طراحان قانون اساسی و بنیانگذاران قوه قضاییه یاد کرد و ادامه داد: قضاوت و داوری با الهام از آموزه‌های دینی یک امر بسیار مهم و اثرگذار در ایجاد نظم و آرامش در جامعه است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حسنی، دست اندرکاران مسأله قضاوت باید در قضاوت و داوری به دقت حکم صادر کنند چرا که وظیفه ای سنگین در برابر خدا و خلق خدا برعهده دارند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی بیگانگان گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگی و به راه انداختن جنگ نرم درصدد رخنه در بین جوانان ایران اسلامی هستند و باید در این زمینه هوشیار و آگاه باشیم.

تاکید بر اهمیت صرفه جویی در آب با توجه به کاهش بارندگی از مباحثی بود که حجت الاسلام و المسلمین حسنی در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد.

نماز جمعه ارومیه با حضور پر‌شور نمازگزاران در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار شد./936/پ203/س
ارسال نظرات