۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۴۶۶
آیت الله شفیعی:

دشمن درصدد بی‌محتواکردن فرهنگ انتظار است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسأله انتظار و ظهور حجت(عج) روح شیعه است، گفت: استکبار جهانی به دنبال بی محتوا کردن فرهنگ انتظار است.
آيت الله شفيعي آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در نشست تخصصی مهدویت که در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ذکر نام و یاد حضرت ولی‌عصر(عج) در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال انحراف در مسیر فرهنگ مهدوی در جامعه هستند، از اهم واجبات است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه استکبار می خواهد یا نام و یاد امام عصر(عج) را از یادها ببرد و یا فرهنگ انتظار و ظهور حجت(عج) را از محتوا خالی کند، چراکه می داند شیعه بر اساس اصل انتظار همواره امیدوار بوده و بر دشمنان غلبه می کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مساله انتظار و ظهور حجت(عج) روح شیعه است، گفت: اگر کار اساسی و کارشناسی شده در حوزه مهدویت صورت نگیرد، مسأله انتظار مانند غدیر دستخوش فراموشی خواهد شد و در نهایت عده ای منکر قضیه می شوند.

آیت الله شفیعی یاد و نام امام زمان(عج) را موجب خیر و برکت برای جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: آثار ذکر حضرت ولی‌عصر(عج) تنها اختصاص به مسائل عبادی ندارد، چراکه این مسأله عاملی برای رسوایی دشمن و غلبه بر نظام سلطه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مقابله با مدعیان دروغین مهدویت اظهار داشت: مدعی ارتباط و رؤیت امام مهدی(عج) کذب محض است، چراکه رمال ها، جن گیرها و فال گیرها کسانی نیستند که بتوانند ارتباطی با آن منجی عالم بشریت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم فریب عده ای دنیاطلب و سودجو را نخورند، گفت: عده ای با طرح مسائلی همچون ارتباط با امام زمان(عج) از ساده‌لوحی و عمق اعتقادات مذهبی مردم سوء استفاده می کنند و در واقع به دنبال پیاده کردن نقشه دشمنان هستند.

آیت الله شفیعی خاطر نشان کرد: مساله مهدویت مورد قبول هم شیعه و هم سنی است، اما تفاوت دیدگاه این دو مذهب آن است که شیعیان امام زمان(عج) را موعود می دانند به اضافه قائمیت آن حضرت، اما اهل سنت امام عصر(عج) را قبول دارند بدون قائمیت ایشان.

وی ادامه داد: حرف شیعه این است که حضرت مهدی(عج) خواهد آمد و عدل و داد را در سراسر جهان می گستراند، اما اهل سنت اعتقاد دارد که مهدی(عج) خواهد آمد و تنها فردی صالح و مخلص است، اگر اینگونه است پس چرا خداوند آن حضرت را ذخیره خود قرار داده.

عضو خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: قبل از مساله مهدویت بایستی مساله قائمیت حضرت مهدی(عج) مطرح شود، چراکه مهدویت داخل در موضوع قائمیت است.

گفتنی است، نشست تخصصی و ماهانه مهدویت به همت بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد ایت الله انگجی تبریز برگزار می شود. /935/پ202/س

ارسال نظرات