۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۴۶۷
امام جمعه تبریز:

مقابله با تحریم دشمنان جهاد در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اسلام مسلمانان را به انجام فعالیت های اقتصادی ترغیب کرده و در شرایط کنونی مقابله با تحریم دشمنان جهاد محسوب می شود.
آيت الله مجتهد شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز، امروز در مراسم آغازین سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی اظهار داشت: جذب سرمایه گذار خارجی در رشد و توسعه زیربنایی و همچنین ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر رفع موانع موجود برای حضور سرمایه گذاران در استان خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذار اطمینان کافی نسبت به امنیت سرمایه و سود داشته باشد، به یقین برای حضوری فعال در طرح های پیشنهادی اشتیاق خواهد داشت.

آیت الله شبستری خواستار رفع بروکراسی های زائد اداری و ارائه تسهیلات ویژه برای جذب سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان شرقی شد و تصریح کرد: آذربایجان شرقی از هر جهت مناسب سرمایه گذاری است و امنیت سرمایه نیز در این استان تضمین می شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی سود سرشاری برای سرمایه گذاران به دنبال خواهد داشت، گفت: آب و هوای مساعد، موقعیت استراتژیکی مطلوب، ارتباط ترانزیتی با کشورهای خارجی، فرهنگی مناسب و امنیت اقتصادی از جمله امتیازات سرمایه ‌گذاری در استان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام اظهار داشت: کسب و کار در دین اسلام به عنوان عبادت مطرح است و از فعالیت های اقتصادی به نوعی جهاد تعبیر می شود.

آیت الله شبستری تصریح کرد: اسلام مسلمانان را به انجام فعالیت های اقتصادی ترغیب کرده و در شرایط کنونی مقابله با تحریم دشمنان جهاد محسوب می شود.

گفتنی است، سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات