۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۵۰۳

دوره آموزش تخصصی معارف مهدوی ویژه روحانیان گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش تخصصی معارف مهدوی امروز با حضور روحانیان استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.
دوره آمورشي معارف مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، دوره آموزش تخصصی طرح تربیت خطیب با موضوع معارف مهدوی از امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان آغاز شد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی گفت:
این دوره  به منظور تربیت نیروهای انسانی در عرصه خطابه و تبلیغ و نیز پرورش خطبای موثر و آشنایی هرچه بیشتر آنان با تبلیغ تخصصی مهدویت با حضور 53 نفر از روحانیان بومی، ‌مستقر و طرح هجرت در سالن آموزش این اداره کل آغاز شد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی هر هفته با حضور اساتید مجرب بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود قم برگزار خواهد شد، افزود: ضرورت طرح مباحث مهدویت، ادله عقلی امامت و مهدویت، امام مهدی از دیدگاه قرآن و روایات عامه و خاصه، ادعیه و زیارت حضرت مهدی، منجی در ادیان، منبع شناسی مهدویت، شبهه شناسی مهدوی، کتاب شناسی مهدوی، تاریخ عصر غیبت صغری و کبری، غیبت، فواید امام غایب، ملاقات، انتظار از مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین افزود: در پایان این دوره آموزشی به افرادی که در آزمون پایانی پذیرفته شوند گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود اعتقاد به مهدویت را یک تفکر اصیل دینی دانست و خاطرنشان کرد: این تفکر دینی باید به شیوه ای مناسب درسطوح مختلف جامعه ترویج و تبلیغ شود. 

وی با بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت باید همه نهاد‌های دینی و فرهنگی جهاد‌گونه به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: همه نهادهای دینی و فرهنگی کشور باید با کنار گذاشتن کارهای موازی همسو با هم به اقدامات تخصصی و ریشه ای در این عرصه بپردازند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که ترویج فرقه‌های انحرافی و نوظهور امروز به شیوه های مختلف در‌ جامعه صورت می گیرد، گفت: این مسأله نشان می دهد سرمایه‌گذاری و فعالیت گسترده در عرصه مهدویت باز هم کم است و باید تقویت شود. 

حجت الاسلام ولی نژاد  با اشاره به این که دشمنان اسلام از هر روزنه‌ای برای تبلیغ فرقه های انحرافی در سطح جامعه استفاده می کنند، بیان داشت: متأسفانه امروز هزاران سایت و وبلاگ مروج فرقه های ضاله هستند./950/پ202/س

ارسال نظرات