۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۵۵۶
امام جمعه تبریز:

ساخت مساجد باید با مقتضیات زمان همخوانی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تاکید بر جذب جوانان به مساجد گفت: می توان با لحاظ کردن طراحی ‌های جدید در ساخت مساجد زمینه‌ را برای ترغیب و جذب بیش از پیش جوانان و اقشار مختلف مردم برای حضور در این اماکن مقدس فراهم کرد.
کلنگ احداث نخستين مسجد آبي جهان در تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عملیات اجرایی نخستین مسجد آبی جهان اسلام امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در شهرک خاوران تبریز آغاز شد.

آیت الله شبستری در سخنانی احداث مساجد زیبا در شهرهای اسلامی را زمینه‌ساز جذب و گرایش بیش از پیش جوانان و اقشار مختلف مردم به سمت معنویات دینی و اسلام دانست و اظهار داشت: مساجد به عنوان کانون‌های معارف دینی، فضایل اخلاقی و معرفت اسلامی نیازمند توجه جدی هستند.

وی ادامه داد: بنا به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن(ص) راه هدایت و نجات بشر در تمسک به ارزش‌ها و معارف دینی است، از این رو احداث مساجد و رونق فرهنگی و معنوی این اماکن امن الهی از ضروریات است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ضرورت احداث و بازسازی مساجد بر اساس مقتضیات و نیازهای زمانی ابنای بشر خاطر نشان کرد: مساجد در عصر حاضر باید با تکیه بر مقتضیات و نیازهای زمانی طراحی و ساخته شوند، بنا بر این می‌توان در کنار مساجد با طراحی و ایجاد اماکنی چون ورزشگاه‌ها و مراکز تفریحی سالم زمینه جذب جوانان را فراهم کرد.

وی تصری کرد: می توان با لحاظ کردن طراحی ‌های مدرن در ساخت مساجد زمینه‌ را برای ترغیب و جذب بیش از پیش جوانان و اقشار مختلف مردم برای حضور در این اماکن مقدس فراهم کرد.

آیت الله شبستری از سرمایه‌گذاران این طرح معنوی خواست در احداث مسجد آبی ارزش‌ها و شعائر دین مبین اسلام را رعایت کنند و گفت: طراحی مساجد بایستی یادآور معماری اصیل اسلامی باشد، امروزه علوم مختلف ثابت کرده اند که معماری خاص اسلامی معنویت گرا و آرامش بخش است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری تبریز و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در طراحی و اجرای این پروژه بزرگ دینی، ساخت اماکن دینی و مذهبی به ویژه مساجد را کاری خداپسندانه و مصداق بارز ترویج دین و شعائر اسلام برشمرد.

همچنین شهردار کلانشهر تبریز گفت: طرح مسجد آبی به عنوان نخستین مسجد آبی جهان با کلیت 90 درصد آب در بخش های مختلفی مانند نما، ستون‌ها، مناره‌ها، گنبد، دیوارها، پله‌ها و دیگر بخش‌های معماری است.

نوین افزود: این طرح در فضایی به وسعت 124 هزار متر مربع با نشانه‌ها و نمادهایی از بهشت و دین مبین اسلام احداث می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات