۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳

سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه خوزستان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه خوزستان با حضور قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور معرفی شد.
اوقاف و امور خيريه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه خوزستان، صبح امروز با حضور تقی رضایار، قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسؤولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در این مراسم، تقی رضایار، قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور‌، ملت ایران را نزدیک‌ترین ملت به قرآن دانست و گفت: مردمان ایران اسلامی مانند رهبر امت اسلامی مردمی قرآنی و اسلامی هستند که همیشه با این دو سپر بزرگ در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: وقف موضوعی است که از اقتصاد آغاز و به اجتماع و فرهنگ ختم می‌شود، که در سطح جهان نهادهای خیریه فراوانی فعالیت می کنند؛ اما احکام شرعی وقف بر هیچ کدام از آنها حاکم نیست.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با تأکید بر این که سازمان اوقاف کشور سال گذشته تغییر روش داد و از وجود با برکت روحانیان در سرپرستی ادارات اوقاف شهرستان ها استفاده کرد، اظهار داشت: با توجه به این که رؤسای اوقاف شهرستان ها متولیان شرعی به شمار می آیند برآن شدیم که از وجود با برکت روحانیان در این سازمان استفاده کنیم.

رضایار اضافه کرد: با حضور روحانیان انقلابی و ولایی در فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انقلابی بزرگ در این سازمان رخ داد که بواسطه نگاه شرعی روحانیان حدود 38 درصد موقوفات سند دار و به نرخ روز بهره برداری شدند.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حسینی‌فرد، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر موضوع وقف در فرهنگ عمومی جامعه شکوفا شده و این موضوع دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران است که مسؤولان باید توجه ویژه ای به این امر خداپسندانه بورزند.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: مسئله وقف در نظام اسلامی ایران بسیار مهم و پر اهمیت است که متأسفانه در برهه کنونی مورد غفلت واقع شده که لازم است گام های مؤثر و بلندی در این زمینه برداشته شود.

امام جمعه موقت شیبان، با بیان این که سازمان ها و خیرین باید برای ترقی مسئله وقف بشتابند، اذعان داشت: همه مسؤولان، سازمان ها، نهادها و ارگان ها باید برای پیشرفت و ترقی مسئله وقف در ایران تلاش کنند و در چارچوب اداری آن را قرار ندهند.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی‌فرد قدردانی و حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان معرفی شد./9461/پ203/س
ارسال نظرات