۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۵۹۳
کارشناس معاونت تهذیب:

صدور انقلاب جزء جدانشدنی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهیدان است که با ایستادگی بر ارزش ها، اسلام را در جهان عزیز کردند.
ايران


حجت الاسلام عبدالرضا یزدانی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی است که به مروز زمان ابعاد گوناگون آن روشن خواهد شد.

وی بیان داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از روزهای نخست پیروزی انقلاب به سایر کشورهای اسلامی نیز عنایت داشتند و از مردم کشورهای عربی می‌خواستند علیه حاکمان زورگوی خود قیام کنند.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به این که نقش ایران در بیداری اسلامی غیر قابل انکار است، ادامه داد: امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس به الهام گرفتن از ایران اسلامی اذعان دارند.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) خطاب به مردم کشورهای عربی می‌گفتند، مردم ایران توانستند دوست قوی آمریکا یعنی شاه را شکست دهند، شما هم می توانید دوستان ضعیف‌تر او را شکست دهید.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب ایران از روز نخست داعیه انحصار نداشت، ادامه داد: امام خمینی(ره) به واسطه (الاسلام یعلو و لایعلی علیه) اعتقاد به جهانی بودن انقلاب داشتند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب ایران بر اساس دین اسلام بنیان نهاده شده و همه دستورات کتاب مقدسش به صورت عام (یا ایها الذین) صادر شده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) هدفش برگرفته از اسلام و قرآن بود و دیدگاهی جهانی داشت و بیانات خود را خطاب به تمامی مسلمانان جهان اظهار می‌داشت.

محقق حوزه علمیه قم گفت: امروز بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهیدان است که با ایستادگی بر ارزش ها، اسلام را در جهان عزیز کردند.

این دانش آموخته مرکز مدیریت مسجد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها بیداری اسلامی را در کشورهای منطقه دامن زده بلکه بیداری در اقصی نقاط جهان را نیز ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت بیداری دینی را ایجاد کرد تا مردم با تمسک به انگیزه‌های ایمانی، زیر بار ظلم و ستم نروند.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: بیداری اسلامی در کشور‌های اسلامی محدود نخواهد شد و طبق بیان مقام معظم رهبری تا قلب اروپا به پیش خواهد رفت که هم اکنون آثار آن در اروپا پیدا است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات