۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۶۱۸

همایش تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته قوه قضائیه و در آستانه سالروز حادثه هفتم تیر، همایش تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در اهر برگزار شد.
آيت الله بهشتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در همایش یک روزه تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در اهر اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان یکی از برجسته ترین تئورسین های انقلاب اسلامی، خار چشم دشمنان اسلام بود.

وی از شهید بهشتی به عنوان اندیشمند بزرگ دینی یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود، خدمات شایسته ای به نظام و انقلاب داشته که امروز نیز شاهد ثمرات حرکات عقلایی مبتنی بر آموزه‌های دینی آن عالم وارسته هستیم.

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که شهید بهشتی هیچ‌گاه حب دنیوی نداشت، تصریح کرد: با این حال آن عالم اندیشمند و متفکر همان‌ گونه که امام راحل فرمودند مظلومانه زیست و مظلومانه نیز به شهادت رسید.

امام جمعه اهر با بیان این‌که شهید بهشتی عالم به مقتضیات زمان بود و در همه زمینه‌های علمی، دینی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن داشت، ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب با پی بردن به اهداف والای آن شهید بزرگوار و به دلیل خشم و غضب منافقین از این انسان وارسته، به صورت مظلومانه بهشتی و 72 تن از یاران صدیق نظام را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام حاجی زاده یادآور شد: میان حوادث و وقایع انقلاب اسلامی شاید هیچ حادثه‌ای به اندازه هفتم تیر سال 60 دل مردم انقلابی و امام راحل را به درد نیاورد، چراکه ایران اسلامی داغدار فقدان عالمی شد که ذلت منافقان و جریانات انحرافی را به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر این‌که شهادت آیت الله بهشتی سند حقانیت وی بود، تصریح کرد: واقعه هفتم تیر سقوط لیبرالیسم را موجب شد و عاملی برای افشای چهره دوست و دشمن، ایجاد امنیت و آرامش، حاکمیت حزب الله و آشکار شدن چهره واقعی منافقان بود.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران بزرگ ‌ترین قربانی تروریسم جهانی است، گفت: ولایت‌مداری، دفاع عملی از انقلاب اسلامی، تدین، تقوا و پرهیزگاری، از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی بود./935/پ202/س
ارسال نظرات