۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

تزلزل بنیان خانواده ارمغان الگوهای غربی برای جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: ره آورد اصلی پیروی از الگوها و مکاتب غربی تزلزل بنیان خانواده در جوامع اسلامی است.
خانواده


حجت السلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه الگوهای غربی ارمغانی جز تزلزل و سستی بنیان خانواده در جامعه اسلامی را در پی ندارد، افزود: مکاتب غربی به بهانه حمایت از آزادی‌های فردی تنها در راستای توسعه بی بند و باری‌های اجتماعی، اخلاقی و فردی تلاش می‌کنند که الگوبرداری از چنین فرهنگی در اندک زمان ممکن، شاکله اصلی خانواده را با چالش های جدی روبرو می سازد.

وی خانواده را در سه نوع متعالی، متعادل و متزلزل دسته بندی کرد و اظهار داشت: خانواده متعالی همان خانواده ای است که تمامی ضوابط و امور جاری در آن براساس آموزه های وحیانی قرآن کریم و شریعت برنامه ریزی شده باشد.

حجت الاسلام شیخلو، خانواده اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ص) را نمونه بارز خانواده متعالی دانست و خاطرنشان کرد: حیات طیبه شاخصه اصلی زندگی معصمومین (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در ادامه دینمداری، خدا محوری و پایبندی به اصول و ارزش های دینی را شرط اصلی شکل‌گیری خانواده مبتنی بر مفاهیم و موازین اسلامی عنوان و اظهار کرد: در روایات متعدد از سوی بزرگان دینی توجه بیش از حد به مادیات مذمت شده است چنانچه خداوند در آیات قرآنی خود نیز هدف از ازدواج و تشکیل خانواده را دست یابی به آرامش معنوی ذکر کرده است.

حجت الاسلام شیخلو با اشاره به این مطلب که بندگی در برابر ذات هستی تنها عامل سعادت و کامیابی برای انسان است، گفت: مولفه مهمی که می‌تواند فرد را در زندگی مشترک در برابر سختی ها و خوشی‌ها صابر و شاکر سازد تقوا است که بدون عبادت و بندگی پرودگار هستی میسر نمی شود./936/ت303/ع

ارسال نظرات