۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۶۴۸
با امضای یک تفاهم نامه؛

طرح دینی ـ فرهنگی در مسیر فردا در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ در راستای اجرای طرح دینی ـ فرهنگی «در مسیر فردا» تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی امضا شد.
بانوان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در راستای اجرای هر چه بهتر طرح دینی ـ فرهنگی «در مسیر فردا» ویژه دانش‌آموزان دختر ممتاز و نخبه آذربایجان غربی، عصر روز گذشته تفاهم نامه همکاری بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و آموزش و پرورش این استان منعقد شد.

ولی سمرقندی، مدیر کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی در آیین امضای تفاهم نامه با بیان این که همه ساله در ایام تابستان برنامه های مختلفی از سوی دستگاه های اجرایی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان طراحی و اجرا می شود، افزود: آموزش و پرورش در تلاش است با مناسب سازی بستر‌های لازم برای رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان زمینه بروز و ظهور استعدادها فراهم آورد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 136 پایگاه تابستانی برای اجرای طرح‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح استان دایر شده بود، گفت: بیش از 50 هزار نفر از دانش آموزان رده‌های مختلف تحصیلی از برنامه‌های اوقات فراغت این پایگاه ها بهره‌مند شدند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: امسال با همکاری و حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی، این تعداد پایگاه به 200 باب افزایش یافته است.

سمرقندی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به افزایش کمی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت، به محتوای برنامه های اجرایی نیز توجه ویژه ای شده است.

وی طرح دینی ـ فرهنگی در مسیر فردا را از جمله برنامه های پیش بینی شده جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی و توسعه فرهنگ اجتماعی از محوریت های مهم این طرح است که با حضور بیش از یک هزار و هشتصد دانش اموز نخبه دختر استان در شهرهای ارومیه، ماکو و تکاب برگزار می شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در بحث اوقات فراغت طرح هجرت سه است که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت نسل جدید در برنامه های فرهنگی در جهت شاداب سازی، زیبا سازی، مرمت و عمران مدارس با همکاری بسیج سازندگی و سپاه شهداء آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

سمرقندی در ادامه بر لزوم حمایت های جدی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی در جهت بهبود وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: تا کنون آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های اجرایی گام های خوبی را در این زمینه برداشته است که بی شک همکاری و تعامل جدی متولیان امر ضرورت توفیق در طرح های اجرایی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، در پایان با اشاره به نقش رسانه در برگزاری هر چه کیفی‌تر برنامه های اوقات فراغت یادآور شد: رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب با انعکاس فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت می توانند به عنوان بازوان توانمند در کنار دستگاه های اجرایی حرکت کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهم نامه اجرایی طرح «در مسیر فردا» در 5 ماده و 3 تبصره بین دفتر امور خانواده و بانوان استانداری و سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی به امضا رسید./936/پ202/ع

ارسال نظرات