۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۶۴۹
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

حضور مبلغان مجرب کشور از نقاط قوت طرح در مسیر فردا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح دینی ـ فرهنگی در مسیر فردا با شرکت دانش آموزان نخبه و ممتاز این استان گفت: حضور مبلغان مجرب کشور از نقاط قوت طرح در مسیر فردا است.
همايش بانوان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مریم دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی عصر روز گذشته در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش در راستای اجرایی شدن هز چه بهتر طرح در مسیر فردا در استان اظهار داشت: خیمه خوبی ها با موضوع منش و اخلاق اجتماعی- فرهنگی نسیم معرفت با تکیه بر مباحث خداشناسی و هستی شناسی، اتوبان سعادت، با محوریت بررسی مسئله امامت وولایت و یار مهربان با محوریت مباحث مهدویت از جمله محورهای این طرح به شمار می رود.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی استعدادهای نخبه و برتر از مان دختران دانش اموز عنوان و خاطرنشان کرد: طرح در مسیر فردا در موضوعات مختلف اعتقادی، شناختی، معرفتی و فرهنگی است.

دهقانی گفت:بر اساس رایزنی های صورت گرفته با بنیاد نخبگان شهید فهمیده استان دانش آموزان مستعد و توانمند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی به این بنیاد معرفی می شوند.

این مسوول با بیان این که طرح در مسیر فردا دو هفته به مدت دو دوره 3روزه با شرکت بیش از 200 دانش آموز از مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان به اجرا درخواهد آمد، اضافه کرد: دور اول این طرح در ماکو، دور دوم در شهرستان تکاب و دوره نهایی این طرح در اردوگاه معلم مرکز استان اجرا می شود.

دهقانی یکی دیگر از مزیت های این طرح را بهره گیری از اساتید و مبلغین مجرب کشوری دانست و بیان کرد: حجت السلام فاطمی منش، حجت السلام پاشاپور، و حجت السلام نادم مبلغ برتر سال 89 و زهرا نیلچی زاده برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی این طرح را برعهده دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان قرآنی مدارس بتوان در سال های اتی از اساتید بومی در برگزاری طرح های اوقات فراغت بهره گرفت.

دهقانی اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح را 800 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: سرانه هر دانش آموز 450 هزار ریال است.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی، در پایان تعداد شرکت کنندگان در این را یک هزار و 800 نفر ذکر کرد و افزود: آیین افتتاحیه طرح در مسیر فردا برای مرکز استان 18 تیر ماه در اردوگاه معلم ارومیه برگزار می شود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه اجرایی طرح «در مسیر فردا» در 5 ماده و 3 تبصره بین دفتر امور خانواده و بانوان استانداری و سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی به امضا رسید./936/پ202/ع

ارسال نظرات