۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۶۶۸
آیت الله شبستری:

رسالت نشریات حوزوی کمتر از دیگر رسانه ها نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کار رسانه ای در حوزه های علمیه گفت: رسالت نشریات حوزوی کمتر از دیگر رسانه ها نیست.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اعضای هیئت تحریریه نشریه ندای طالبیه شب گذشته با آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش یک ساله دست اندرکاران این دوهفته نامه حوزوی اظهار داشت: خوشبختانه انتشار این نشریه بازخورد خوبی در سطح حوزه های علمیه استان و سراسر کشور داشته است.

وی ورود به مسائل سیاسی در این نشریه را به شرط حرکت در اصول و مسیر ولایت فقیه دانست و خاطر نشان کرد: انعکاس مسائل سیاسی بایستی با مدنظر قرار دادن دیدگاه های رهبری و اصول ولایت فقیه در نظام اسلامی همراه باشد، در غیر این صورت ورود به بازی های جناحی در شان یک نشریه حوزوی نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه عنوان فرهنگی اجتماعی بیشتر با مطالب دوهفته نامه ندای طالبیه همخوانی دارد، گفت: باید تلاش شود ضمن انعکاس اخبار حوزه های علمیه و روحانیت استان، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه و روحانیت مطرح شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت کار رسانه ای در حوزه های علمیه تصریح کرد: در شرایطی که نظام اسلامی ایران به ویژه ولایت فقیه، روحانیت و حوزه های علمیه در معرض شدیدترین حملات تبلیغی و رسانه ای قرار دارد، فعالیت نشریه ای حوزوی جای بسی شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: هفته نامه ندای طالبیه بایستی در جهت بصیرت بخشی به جامعه روحانیت و طلاب حرکت کند، رسالت نشریات حوزوی کمتر از دیگر رسانه ها نیست.

همچنین حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیرمسؤول دوهفته نامه ندای طالبیه در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های یک ساله این نشریه پرداخت و اظهار داشت: این نشریه پس از یک سال فعالیت توانسته مخاطبان اصلی خود را در سراسر کشور پیدا کند، تا جایی که مراکز حوزوی استان ها مطالب آخرین شماره های دوهفته نامه ندای طالبیه را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه و عضو هیئت تحریریه این نشریه نیز در سخنانی خواستار اخذ مجوز رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهره مندی از مساعدت های این وزارتخانه شد.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز و عضو هیئت تحریریه دوهفته نامه ندای طالبیه با اشاره به انعکاس اخبار این خبرگزاری در نشریه خبری حوزه های علمیه استان اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت های بالقوه موجود در حوزه های علمیه استان، نیازمند تربیت نیروهای آشنا به مسائل خبری در مدارس علمیه است./935/پ202/ع

ارسال نظرات