۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۶۷۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امر به معروف باید پشتوانه قانونی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که امر به معروف باید پشتوانه قانونی داشته باشد، گفت: باید با تصویب قانونی جامع در این خصوص در جهت احیای این فریضه مهم الهی گام برداریم.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که اشاعه فساد، فحشا، منکر و عدم احیاء و ترویج امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سراشیبی سقوط می‌کشاند، گفت: جامعه ای که بر خلاف احکام الهی و آیین زندگی که خداوند تعیین کرده گام بر می دارد به طور حتم در مرحله نابودی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به همه احکام الهی و دستوارات دینی به منظور تقویت جایگاه بشر امروز تعیین شده است، افزود: متأسفانه بشر امروز به دلیل جهالت و هوی و هوس به سمت بدی‌ها بیشتر ‏گرایش دارند و اگر در برابر این گرایش‌ها و عدم انجام فرایض اقداماتی صورت ‏نگیرد، خواه ناخواه همانطوری که پیغمبر اکرم(ص) در فرمودند امر به ‏معروف و نهی از منکر به منزله جلوگیری از سوراخ کردن جدار کشتی است؛ ‏جامعه نیز دچار فساد و تباهی می‌شود.‏

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که توجه‌نکردن به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که امام خمینی(ره) با شناخت اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر دستور تشکیل این ستاد را دادند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب هنوز جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان به خوبی مشخص نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه جامعه هر روز به سوی فساد و تباهی کشیده می شود، گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیرغم این که جزء فروع دین است، اما ترویح آن اصول نیز ما را حفظ خواهد کرد، ادامه داد: مسأله امر به معروف باید از مهجوریت خارج شود و به یک فرهنگ غنی در جامعه اسلامی مبدل شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که تنها اصولگرایی برای ما کافی نیست، گفت: بعضی‌ها ممکن است اسم اصولگرا را ‏باشند، اما اسلامگرا نباشند در صورتی که ما اسلامگرای ناب می‌خواهیم که مسایل دین ‏بشناسد و درک کند و این مسایل را ببیند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تبلیغ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه ها باید به تبلیغ و تبیین این فریضه مهم بپردازند.

وی با اشاره به این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر دو نوع است، گفت: یک نوع امر ‏به معروف برای عموم مردم است و یک قسمت به گروه خاص تعلق دارد و آن امر ‏به معروف و نهی از منکر دولتی است.‏

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در امر به معروف عمومی اگر کسی احتمال خطر بدهد، حرام است، اما اگر ‏نیروی انتظامی در کنارش باشد و با قدرت بایستد دیگر ماجرای آن روحانی‌ آمر به معروف که ‏رفت امر به معروف کند یک چشمش را از دست داده تکرار نمی‌شود.
 
امام جمعه رشت با تأکید براین که امر به معروف باید پشتوانه قانونی داشته باشد، گفت: باید با تصویب قانونی جامع در این خصوص در جهت احیای این فریضه مهم الهی گام برداریم./950/پ202/ع

ارسال نظرات