۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۶۷۸
در اهواز؛

مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت هفتمین خورشید تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام موسی کاظم(ع) در اهواز برگزار شد.
امام موسي کاظم عليه السلامبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم شهادت هفتمین خورشید تابناک آسمان ولایت و امامت امام موسی کاظم(ع) شامگاه سه شنبه ششم تیرماه جاری با حضور پرشور روحانیان، مردم ولایت مدار و عشایر عرب در مسجد امام موسی کاظم(ع) کوی علوی اهواز برگزار شد.

در این مراسم که به زبان عربی برگزار شد، حجت الاسلام عبدالله مجدم، خطیب اهواز، با تسلیت شهادت امام کاظم(ع)، اظهار داشت: شهادت مظلومانه این امام همام همواره قلب های شعیان را در طول تاریخ جریحه دار کرده است.

این خطیب عرب زبان، به ظلم و ستم بنی امیه و بنی عباس به شیعیان و ائمه عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: همواره شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) با وجود ولایت مداری و دلباختگی از ظلم و ستم حکام فاسق در آن دوران دلی پر از خون دارند.

این مبلّغ حوزه علمیه، واقع فخ را پس از کربلا دردناک ترین حادثه جهان تشیع خواند و گفت: این حادثه که در زمان امامت امام موسی کاظم(ع) و خلافت موسی الهادی از خلافای عباسی بوجود آمد که با قیام حسین ابن علی الفخر و چندی از علویان علیه ظلم و ستم بنی عباس به شیعیان در حجاز اتفاق افتاد.

وی، با بیان این که پس از سرکوب قیام حسین ابن علی الفخر و به اسارت گرفتن زنان و کودکان از حجاز تا عراق و کشتن آنان در بغداد، ابراز داشت: موسی الهادی عباسی محرک اصلی این قیام را امام موسی کاظم(ع) می دانست که دستور دستگیری و قتل این امام همام را پس از وقوع این حادثه صادر کرد.

این خطیب عرب زبان، در ادامه سخنان خود بیان داشت: امام موسی کاظم(ع) پس از شنیدن این خبر شبانه به راز و نیاز با پروردگار پرداخت که حاصل آن راز و نیاز برای شیعیان دعای جوشن صغیر است.

حجت الاسلام مجدم، با اشاره به تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام به ویژه فرقه ضاله وهابیت، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان شیعیان باید بیش از پیش تاریخ خود را مطالعه کنند تا از شبهات بی منطقی این فرقه ضاله در امان باشند.

بر اساس این گزارش، قبل از مراسم سخنرانی مردم ولایت مدار کوی با اجرای دسته های عزارداری خیابانی، تشیع جنازه نمادین امام موسی کاظم(ع) را برگزار کردند./9463/پ203/ع
ارسال نظرات